۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۴۳
کد خبرنگار: 1225
کد خبر: 83461058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فاروج میزبان ووشوی کشور شد

۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۴۳
کد خبر: 83461058
فاروج میزبان ووشوی کشور شد

بجنورد- ایرنا- شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی، اواخر ماه جاری، رقابت‌های کشوری ووشو در سبک بی شائولین را میزبانی خواهد کرد.

رئیس هیات ووشوی فاروج روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات ۲۷ تا ۲۹ شهریورماه در این شهرستان برگزار می شود که تاکنون ۱۲ تیم از استان های مختلف برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند و احتمال افزایش شرکت کنندگان تا ۱۶ تیم نیز می رود.

علی دبیر با اشاره به فراهم ساختن مقدمات برگزاری این رقابت ها و معرفی ظرفیت شهرستان به فدراسیون، اظهار داشت: فاروج از بین مراکز استان و شهرستان هایی که برای میزبانی این مسابقات داوطلب شده بودند، برگزیده شد و پشتیبان مالی این رویداد ملی نیز در شهرستان تعیین شده است.

وی شمار ورزشکاران سازمان یافته فعلی ووشو در فاروج را ۵۵ نفر عنوان کرد و گفت: این رشته از سال ۹۰ در این شهرستان پایهگذاری ده و اکنون از ۵ نفر اعضای تیم ووشوی خراسان شمالی، ۳ نفر ورزشکاران فاروجی هستند.

ووشو به معنای هنر جنگیدن یا هنر رزم و مهارت است و سبک بی شائولین چوان ووشو (کونگ فو) از سال ۱۳۸۲ در ایران زیر نظر فدراسیون ورزشهای رزمی مجوز فعالیت گرفته و به صورت رسمی به جمع سبکهای ووشو پیوسته است.

رشته ووشو از سال ۱۳۸۴ در استان خراسان شمالی فعال شده و هم اکنون حدود ۵۰۰ رزمی‌کار مرد و حدود ۴۰۰ ورزشکار زن در بخش سانشو و در سبک های نان چوان، چانگ چوان، تایچی چوان، ساندا، بی شائولین، نن شائولین، شائولین و جیت کاندو فعالیت می کنند.

شهرستان ۵۰ هزار نفری فاروج در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد، مرکز این استان قرار دارد.

۷۱۸۷/۵۱۳۲

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha