۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83454821
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمریکا  ۳۰۰ میلیارد دلار کالای صادراتی چین را مشمول تعرفه کرد

پکن- ایرنا- اداره فدرال آمریکا زودتر از آنچه تصور می شد اعلام کرد که از روز جمعه ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای صادراتی چین را شامل ۱۰ تا ۱۵ درصد تعرفه می کند.

به گزارش روز پنجشنبه روزنامه چاینا دیلی، این اداره خاطر نشان کرده است این اقدام به تلافی آن است که چین بر روی ۷۵ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکا بین ۵ تا ۱۰ درصد تعرفه وضع کرده است.

بر اساس گزارش اداره مذکور برنامه اعمال تعرفه های جدید بر روی کالاهای چینی زودتر از موعد مقرر اجرایی می شود البته دولت آمریکا رسما تعرفه ها را از اول سپتامبر اعلام خواهد کرد که شامل ۱۰ درصد است و بیشتر کالاهای مصرفی چینی در آمریکا را دربر می گیرد بخش دوم تعرفه ها هم از ۱۵ دسامبر امسال اعمال خواهد شد.

پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تهدید کرده بود که همه ۵۵۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین را مشمول تعرفه می کند ناظران بر این باورند که این اقدام تلافی جویانه رسیدن دو کشور به یک توافق نهایی را بیش از پیش دشوار خواهد کرد.

بنیاد خرده فروشی در آمریکا بابت جنگ تعرفه ها میان دو کشور بشدت ابراز نگرانی کرده و در بیانیه ای آورده است کار آمریکا نیز سخت تر خواهد شد و برنامه ریزی های تجاری با چین برای آینده از این پس دشوارتر می شود.

گزارش روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ هم حاکی است که شرکت های چینی زیان های بیشتری متحمل شده اند و با بالا رفتن نرخ تعرفه ها از سوی دولت آمریکا در حال از دست دادن این بازار هستند.

این نشریه خاطر نشان می کند که شرکت های چینی امیدوار هستند که تسعیر نرخ یوان پول ملی چین به آنها برای صادرات کمک کند و راه را برای ورود آنها به بازارهای کشورهای دیگر هموار سازد.

بر اساس برنامه آمریکا تعرفه نزدیک به ۲۵ درصدی روی کل صادرات چین بتدریج تا پایان سال جاری میلادی به ۳۰ درصد می رسد و شرکت های چینی اعلام کرده اند این میزان تعرفه برای آنها بسیار سنگین است و باعث خروج آنها از بازار آمریکا می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha