۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۸
کد خبر: 83453640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعدد فوتی‌های سوانح رانندگی در یزد ۲۶ درصد افزایش یافت

یزد- ایرنا- سرپرست پلیس راهور استان یزد از افزایش ۲۱ درصدی تعداد تصادفات رانندگی، افزایش ۲۶ درصدی تعداد فوتی‌ها و ۳۸ درصدی تعداد جرحی‌ها در این استان در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

سرهنگ رضا زارع روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۳۶ درصد فوتی‌ها متعلق به عابران پیاده، ۵۰ درصد مربوط به موتوسواران و ۱۴ درصد دوچرخه سواران بوده‌اند، همچنین در بخش مجروحان هم سهم عابران پیاده ۱۶ درصد و موتورسواران ۶۱  درصد بوده است.

وی اظهار داشت: سهم ۲۳ درصد باقی مانده هم مربوط به سرنشینان خودرو و دوچرخه بود.

وی سهم متوفیان زیر ۱۰ سال در این مدت را ۲ درصد و سهم افراد بالای ۵۰ سال را ۴۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد: ۱۱ فوتی به نام موتوسواران ۱۰ تا ۳۰ سال به ثبت رسیده است.

رییس پلیس راهور یزد، عامل ۸۲ درصد تصادفات را مردان و ۱۸ درصد باقی مانده را زنان اعلام کرد.

توقیف ۳۳۰۰ خودرو و ۴۳۰۰ موتورسیکلت

سرهنگ زارع از توقیف ۳۳۰۰ دستگاه خودرو و ۴۳۰۰ دستگاه موتورسیکلت بعلت تخلفات رانندگی در پنج ماه نخست امسال خبر داد و گفت: داشتن شیشه‌های دودی، حرکات خطرساز و نداشتن کلاه امینی از جمله مصداقهای تخلف بوده است.

وی فرهنگ سازی و آموزش را مهمترین ضرورت حال‌حاضر ترافیک در استان یزد دانست و گفت: باید بر روی مناطق حاشیه شهر و کمتر برخورردار که تمایل بیشتری به استفاده از موتورسیکلت دارند کار فرهنگی انجام شود زیرا بیشترین حوادث ما مربوط به این مناطق است.

وی بیان داشت: متاسفانه در بخش موتور سیکلت، مقاومتهایی از سوی راکبان، والدین و حتی مدارس انجام میشود و خانواده‌ها هم برای اینکه هزینه سرویس پرداخت نکنند برای فرزندان خود موتورسیکلت ختیهه می کنند.

وقوع روزانه ۱۰۰ تصادف در استان یزد

سرهنگ زارع از وقوع روزانه یکصد تصادف ریز و درشت در این استان خبر داد و اظهار داشت: برخی از این تصادفات فقط خسارتی است و نیاز به حضور ماموران نیست.

وی گفت: موتورسیکلت‌های تا ۲۵۰ سی سی می توانند تردد کنند و مانعی وجود ندارد اما موتورسیکلت های بالای ۲۵۰ سی سی نیاز به مجوز دارد و فقط برخی ورزشکاران و سازمان های امدادی و امنیتی مجاز به استفاده از آن هستند.

۶۱۹۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha