۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵
کد خبر: 83449688
T T
۰ نفر
ایران و روسیه گسترش همکاری های فنی و حرفه ای را بررسی کردند

مسکو - ایرنا - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران در دیدار با همتای خود در حاشیه برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات جهانی مهارت در کازان روسیه، محورهای همکاری دوجانبه برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای را بررسی کرد.

در جلسه سلیمان پاک سرشت با معاون وزیر کار و امنیت اجتماعی روسیه و رئیس مسابقات جهانی فدراسیون روسیه،گفت وگوهایی درباره عملیاتی کردن مفاد یادداشت تفاهم کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور در خردادماه سال جاری صورت گرفت و پاک سرشت در آن تحولات و پیشرفت های چند سال اخیر کشور روسیه در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد دو کشور بتوانند در زمینه توسعه این آموزش ها همکاری نزدیکی داشته باشند.

وی در تشریح محورهای مورد علاقه ایران در این همکاری ها، بر موضوعاتی چون مدیریت و برگزاری مسابقات ملی و جهانی، سنجش مهارت و صلاحیت نیروی کار، آموزش مربیان و مبادله تجربیات در زمینه آموزش مهارت هایی مرتبط با فناوری های جدید تاکید کرد

در ادامه این دیدار نیکول وکولوف معاون وزیر کار و امنیت اجتماعی روسیه، همکاری های دوجانبه طی دو سال اخیر در محور مسابقات جهانی را مطلوب ارزیابی و ابزار امیدواری کرد: با توجه به روابط مثبت و دوستانه دو کشور، از ظرفیت کمیسیون همکاری مشترک ایران و روسیه برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای استفاده شود. 

وی موضوع توسعه مهارت های دیجیتال به نسل جوان را در کشور روسیه یک اولویت اساسی معرفی و آمادگی آن کشور را برای توسعه همکاری ها در زمینه انتقال و سنجش این مهارتها با کشورمان اعلام کرد.

الکسی اورازوف رئیس مسابقات جهانی فدراسیون روسیه نیز آمادگی خود را برای انتقال تجربیات آن کشور در برگزاری مسابقات ملی و آمادگی مسابقات جهانی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد.

تیم اعزامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران حاضر در چهل و پنجمین دوره مسابقات جهانی مهارت که با حضور ۶۳ کشور و ۵۲ رشته در شهر کازان روسیه در حال برگزاری است، در ۱۲ رشته به رقابت می پردازد.

نمایندگان کشورمان تا هفتم شهریور با حریفانی از ۶۳ کشور به رقابت خواهند پرداخت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha