نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس ۱ به ۱۰ می شود

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه تربیت مدرس از افزایش اعضای هیات علمی و نسبت استاد به دانشجو در این مرکز آموزش عالی خبرداد و گفت: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس ۱ به ۱۰ می شود.

«محمد تقی احمدی» با بیان این‌که در زمان حاضر نسبت استاد به دانشجو یک به ۱۲ است؛ افزود: این مهم در بسیاری از دانشگاه های معتبر یک استاد به ۳۰-۲۵ دانشجو است.

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه تربیت مدرس، وی افزود: براساس طرح راهبردی دانشگاه تربیت مدرس این نسبت در سال ۱۴۰۴ باید هزار هیات علمی به ۱۰ هزار دانشجوی ایرانی و ۲ هزار دانشجوی بین المللی باشد.

 رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان این که تربیت مدرس در هر سال نزدیک به ۳۵ استاد استخدام می کند؛ تصریح کرد: هر سال نزدیک به ۱۰ استاد نیز در این مرکز علمی بازنشسته می شوند.

انتخاب عضو هیات علمی تربیت مدرس به عنوان رییس انجمن مهندسی معدن ایران

"احمد رضا صیادی" عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان رییس انجمن مهندسی معدن ایران انتخاب شد.

وی دانش آموخته مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی اصفهان و کارشناسی ارشد دانشگاه تهران در رشته مهندسی معدن است. صیادی همچنین موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد دیگری در زمینه اقتصاد پروژه های معدنی و دکتری در عرصه اقتصاد و مدیریت در معادن (۱۹۹۹) از مدرسه عالی معادن پاریس شده است.

وی دانشیار اقتصاد معدن و مدیر گروه استخراج معدن دانشگاه تربیت مدرس و همچنین بنیان گذار رشته اقتصاد و مدیریت معدنی در کشور است.

آموزش آواز ایرانی در دانشگاه

کارگاه آموزش آواز ایرانی به همت دفتر آموزش‌های آزاد دانشگاه تربیت مدرس ۱۵ مهرماه ۱۳۹۸ برگزار می شود.

کارگاه آموزش آواز ایرانی در اردیبهشت ماه ۹۷ با حضور ۱۵ هنرآموز از دانشجویان رشته‌های پزشکی، فنی و مهندسی و علوم انسانی به کمک "والا وطن‌خواه" دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تئاتر و سینما برگزار شد.

دومین دوره کارگاه آموزش آواز ایرانی نیز هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی از تاریخ ١٥ مهرماه ١٣٩٨ برگزار می شود و علاقه‌مندان از طریق سامانه اینترنتی دفتر آموزش‌های آزاد دانشگاه به نشانی www.el.modares.ac.ir ثبت نام کنند.

راه اندازی سایت هیأت محبین اهل بیت (ع)

سایت هیأت محبین اهل بیت (ع) به آدرس https://heiat.vafda.com راه اندازی شد.

علاقه مندان با عضویت در سایت نام‌برده علاوه بر بازدید از مراکز متعدد در تهیه اقلام هیئت محبین اهل بیت (ع) به ویژه در روزهای ماه محرم سهیم شوند.

گفتنی است؛ اعضای این هیات نیز از امروز (شنبه ۲ شهریورماه) به منظور جمع آوری کمک ها در مسجد دانشگاه تربیت مدرس حضور می یابند.

انتشار کتاب «برنامه ریزی درسی دوره تحصیلی متوسطه»

کتاب «برنامه ریزی درسی دوره تحصیلی متوسطه» تالیف عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس به همت شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شد.

کتاب «برنامه ریزی درسی دوره تحصیلی متوسطه» تالیف "جواد حاتمی" عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، محمد آرمند عضو هیات علمی پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی «سمت» و همچنین زهرا رحیمی با مشارکت سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی در ۶ فصل و ۱۸۸ صفحه به چاپ رسید.

در این اثر به همراه تبیین ویژگی‌های برنامه درسی دوره متوسطه به معرفی ابعاد شناختی و شخصیتی مخاطبان این مقطع تحصیلی پرداخته می شود.

شورای تخصصی تحول و ارقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی تالیف کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی فعالیت تعیین کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha