۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 83440743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینه استفاده واحدهای تولیدی بوشهر از سامانه سککوک فراهم‌شد

بوشهر- ایرنا- با آغاز بکار سامانه کشوری کسب و کار "سککوک" در استان بوشهر امکان تأمین مالی غیر بانکی از طریق خرید و فروش اعتباری برات الکترونیکی برای واحدهای صنعتی و تولیدی این استان فراهم‌شد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر روز شنبه درگفت وگو با ایرنا گفت: در شرایط کنونی واحدهای صنعتی و تولیدی باید با ارتباط و تعامل با یکدیگر و هم افزایی به فضای کسب و کار یکدیگر کمک کنند.

 حسین خزان افزود: در این ارتباط پنل سامانه سککوک برای ثبت نام واحدهای صنعتی و تولیدی در ۲۹ استان از جمله بوشهر راه اندازی شده و واحدهای صنعتی که در تامین مالی دچار مشکل هستند می توانند با ثبت نام در سامانه از مزایای آن برای خرید و فروش محصولات تولیدی خود و تهیه مواد اولیه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: این سامانه به صاحبان صنایع کوچک کمک می‌کند تا بتوانند هزینه‌های خود را کاهش دهند.

خزان افزود: واحدهای صنعتی با مراجعه به این سامانه می‌توانند برای تأمین مواد اولیه و سایر نیازها اقدام و مواد اولیه خود را بدون پرداخت نقدی و با ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک خرید کنند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: صنعتگران می‌توانند برای آگاهی بیشتر از خدمات و مزایای استفاده از سامانه و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.sakkook.ir مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: زمینه عرضه سهام واحدهای صنعتی صنایع کوچک و متوسط  در فرابورس فراهم‌ شده است.

خزان ادامه داد: عرضه سهام واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در فرابورس زمینه مناسبی برای تامین منابع مالی آنها فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: باتوجه به شرایط سخت دریافت تسهیلات بانکی و سود بالای آن برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی کوچک، فرابورس جایگزین مناسبی برای تامین منابع مالی این صنایع محسوب می‌شود.

خزان گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر آمادگی دارد واحدهای متقاضی پذیرش در فرابورس را معرفی کند در این زمینه واحدهای صنعتی علاقمند می‌توانند برای راهنمایی، مشاوره و معرفی به معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان مراجعه کنند.

 وی تاکید کرد: ورود صنایع کوچک و اس ام ای‌ها به بورس منبعی مطمئن و با ثبات برای تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی است.

خزان  اضافه کرد: مهم‌ترین شرط پذیرش این صنایع در فرابورس داشتن شفافیت مالی است و معافیت مالیاتی، معرفی و تبلیغ رایگان واحد صنعتی در تابلو بورس در کنار نام شرکت‌های بزرگ، سهولت و سرعت در پذیرش، افزایش اعتبار شرکت و معرفی شرکت به آحاد جامعه  از مزایای  مهم فراهم شدن بستر پذیرش صنایع کوچک و متوسط در فرابورس به شمار می‌رود.

۷۲۱۲/۶۰۴۵

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha