۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبر: 83436883
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فرماندهان یگان ویژه خراسان رضوی از قطار شهری مشهد دیدن کردند

مشهد- ایرنا- جمعی از فرماندهان و مسئولان یگان ویژه خراسان رضوی روز چهارشنبه از مرکز فرمان خط یک و مرکز نظارت تصویری حراست شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد دیدن کردند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در این بازدید گفت: روزانه حدود ۲۰۰ هزار نفر توسط خطوط یک و دوی قطارشهری مشهد جا به جا می شوند.
وحید مبین مقدم افزود: مترو از سرویس های حمل و نقلی مهم و حساس است از این رو تعامل سازنده با نیروی انتظامی برای مقابله با بحران ها و عملیات های خرابکارانه در مترو ضروری است.
وی با بیان اینکه مانورهای مشترک بین قطارشهری و نیروی انتظامی نقش مهمی در بالابردن آمادگی در شرایط بحرانی و شناسایی نقاط قوت و ضعف حفاظتی ایستگاه ها دارد اضافه کرد: در این راستا تا کنون دو مانور مشترک در خط یک قطار شهری مشهد انجام شده است.
او ادامه داد: مقدمات و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مانور مشترک در خط دوی قطار شهری مشهد نیز در دست انجام است و این مانور تا شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می‌شوند.
مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رئیس جمهوری به مشهد  این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد.
۷۵۰۵/۱۹۲۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha