۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 2188
کد خبر: 83436663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۱۸ قنات در نیشابور احیا شد

۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبر: 83436663
 ۱۸ قنات در نیشابور احیا شد

مشهد- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: طرح مرمت و احیای ۱۸ رشته قنات در این شهرستان به پایان رسید و لایروبی ۱۳ رشته قنات دیگر نیز در دست اجراست.

محمد علی فرهمندراد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای لایروبی و مرمت این قنات ها به طول تقریبی سه هزار و ۳۰۰متر، هشت میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال از محل اعتبار دولتی بلا عوض و یک میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال از محل خودیاری کشاورزان اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: منابع لازم برای اجرای عملیات احیاء و مرمت ۱۳ رشته قنات دیگر از محل اعتبارات کمک های فنی اعتباری ویژه بازسازی و نوسازی قنوات و اعتبارات سه درصد نفت و ارتقاء شاخص های اقتصادی سال ۹۷ تخصیص‌ یافته است.
مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: این میزان اعتبار صرف اجرای عملیات کول گذاری، طوقه گذاری، باربرداری، بغل بری، حفر چاه و نصب درپوش می شود و میزان مشارکت کشاورزان و بهره برداران در این طرح ها به ۱۵ درصد رسیده است.
فرهمند راد افزود: سال گذشته برای لایروبی و مرمت ۱۸ رشته قنات به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر در نیشابور ۱۳ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی  و دو میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریال از محل خودیاری کشاورزان اختصاص یافت.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۱۹۲۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha