۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83433392
T T
۰ نفر

۱۳۶ تن در تجمع غیرقانونی مسکو دستگیر شدند

۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83433392
۱۳۶ تن در تجمع غیرقانونی مسکو دستگیر شدند

مسکو – ایرنا – سازمان پلیس مسکو از بازداشت ۱۳۶ نفر در تجمع غیرقانونی مقابل ساختمان دفتر رئیس جمهوری روسیه خبر داد.

دفتر مطبوعاتی اداره پلیس مسکو در بیانیه ای اعلام کرد که این افراد در محلی که مجوز تجمع نداشت اجتماع کرده بودند حال آنکه می توانستند یه تجمع کنندگان قانونی در سوی دیگر  شهر بپیوندند.

برخی منابع از دستگیری 178 نفر در مرکز مسکو توسط نیروهای ضدشورش خبر دادند.
رادیو اکو مسکو به نقل از تارنمای روسی «او.و.د-اینفو» گفت: در حالی که سازمان پلیس مسکو از دستگیری بیش از 130 نفر از معترضان خبر داد ماموران امنیتی 178 نفر را دستگیر کردند.
گفتنی است دیروز در خیابان «پراسپکت ساخاروف» مسکو تجمع اعتراضی قانونی برگزار شد و بر اساس برخی اطلاعات تا 28 هزار نفر در آن شرکت کردند.
 سازمان پلیس مسکو پیشتر هشدار داده بود که با توجه به صدور مجوز برگزاری تجمع، با هر گونه اقدام تحریک آمیز در مسکو برخورد می کند.
دیروز نیز به شرکت کنندگان در تجمع هشدار داده شد که حق برگزاری کنسرت را ندارند و دهها مامور پلیس و گارد ملی روسیه با استقرار در محل برگزاری تظاهرات، مراقب نظم آن بودند.
گفتنی است پلیس مسکو بیش از سه هفته پیش الکسی ناوالنی مشهور ترین رهبر مخالفان دولت را بازداشت کرد چرا که او پیش از بازداشت وعده داده بود اگر مشکل ردصلاحیت نامزدهای مستقل حل نشود هر شنبه معترضان دست به تجمع خواهند زد.
مخالفان دولت معتقدند که پلیس تمامی رهبران این تجمع ها را در طول سه هفته گذشته بازداشت کرده است.
 پیشتر والنتین گوربونوف رئیس کمیسیون انتخابات مسکو در جمع بندی نتایج مرحله اول کارزار انتخابات مجلس محلی مسکو اعلام کرد که ۲۳۳ نامزد در انتخابات ثبت شده اند که ۱۷۱ نفر نمایندگان احزاب و ۶۲ نفر نامزد مستقل بودند و ۵۷ نفر نیز رد شدند.
انتخابات مجلس محلی مسکو به نام موس گور دوماً روز هشتم ماه سپتامبر (۱۷ شهریور ماه) برگزار می شود و ساکنان هر منطقه مسکو در مجموع ۴۵ نماینده این مجلس قانونگذاری را انتخاب می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha