۱۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 862
کد خبر: 83430890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ملت لبنان با پایمردی ضربه مهلکی به کیان رژیم صهیونیستی وارد کرده است

تهران - ایرنا - نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با اعضای جنبش امل در مکه مکرمه گفت : ملت لبنان با پایمردی توانست برای اولین بار ضربه مهلکی به کیان رژیم صهیونیستی وارد کند و دشمن را به هزیمت وا دارد. 

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب در دیداربا قبلان قبلان عضو هیات رئیسه جنبش امل و رئیس مجلس جنوب لبنان و هیئتی از مسئولان این جنبش در محل بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه،‌ با تمجید از مقاومت و روحیه بالای مردم لبنان افزود: مردم لبنان با عنایات الهی، امید به آینده و روحیه ای سرشار از نشاط پیروزی تاریخی را آفریدند که موجب خوشحالی مسلمانان شد.  
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شکست اسرائیل غاصب بدست فرزندان مقاومت را مایه افتخار امت اسلامی دانست و اظهار داشت: کشور دوست و برادر لبنان همیشه مورد توجه برادران شما در ایران بوده و مردم ایران از موفقیت های مردم لبنان شاد و از سختی هایی که برآنها چیره می شود، غمگین می شوند.
وی لبنان و ایران را به مثابه یک پیکره واحد توصیف و ابراز امیدواری کرد که خداوند موفقیت های بیشتر را نصیب مردم لبنان کند.

مردم لبنان رژیم صهیونیستی رااز سرزمین خود بیرون کردند
 قبلان رئیس مجلس جنوب لبنان با گرامیداشت یاد امام موسی صدر و شهید دکتر مصطفی چمران، گفت: برای مردم لبنان روحیه مبارزه ، ایستادگی و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی از این بزرگواران به یادگار مانده است.
عضو هیات رئیسه جنبش امل افزود: مردم لبنان توانستند رژیم اسرائیل را که از حمایت قدرتهای استکباری برخوردار است با مجاهدت فرزندان مقاومت از سرزمین خود بیرون برانند و به کشورها و امت عربی که پیش از این شکست هایی را از این رژیم متحمل شده بودند، نشان دهند که با ایمان به خدا، اراده قوی و پایمردی و مجاهدت می توان درمبارزه با دشمن پیروز شد. 
رئیس مجلس جنوب لبنان همچنین وحدت در میان شیعیان لبنان و تعامل و همکاری طوایف و مذاهب مختلف در صحنه سیاسی امروزاین کشور را یادآور شد و گفت : فلسطین یک سرزمین اسلامی و عربی است و قضیه فلسطین و قدس عزیز مورد توجه همه مسلمانان است.
وی درادامه سخنان خود فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران را بدلیل حمایت از خط مقاومت دانست و گفت: ما معتقدیم که جمهوری اسلامی ایران از حق خود، ملت ایران و ارزش های اسلامی دفاع  می کند و در نهایت پیروز خواهد شد.
قبلان با اشاره به اینکه امروز وحدت، نزدیک کردن دیدگاهها  و پرهیز از نزاع  لازمه جهان اسلام است، حج را فرصت خوبی برای تعامل ملت های مسلمان و گفت وگو درباره مشکلات آنان دانست.

جبهه مقاومت و ایران اسلامی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند
در ادامه این دیدار آیت الله حسینی بوشهری جانشین سرپرست حجاج ایرانی نیز فرهنگ همزیستی میان پیروان ادیان ومذاهب مختلف در لبنان را ویژگی مردم این کشور عنوان کرد و گفت: درشرایط کنونی یک نوع همدلی و همراهی بین مجموعه های مختلف لبنانی درمسیرخدمت به دین و اتحاد در مقابل دشمن مشترک دیده می شود. 
وی ادامه داد: اکنون جبهه مقاومت و ایران اسلامی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و باید از این فرصت طلایی استفاده کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha