واگذاری ۸۰ درصد فعالیت‌های اربعین به مردم/ شاعران عاشورا و اربعین را روایت می‌کنند

تهران- ایرنا- رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین گفت: مشارکت مردم در فعالیت‌های اربعین نسبت به دهه ۹۰ رشد چشمگیری داشته است، بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌های فرهنگی به مردم واگذار شده است.

حجت الاسلام حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت:به‌رغم واگذاری بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌های اربعین حسینی به ویژه برنامه های فرهنگی به مردم با توجه به کشف ظرفیت‌های جدید و شناسایی مسایل مختلف معتقدیم هنوز کافی نیست و به دنبال ایجاد همکاری و مشارکت‌های هر چه بیشتر مردمی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه آیین ملکوتی اربعین ۱۴۰۲ با موفقیت های خوبی به انجام رسید، گفت: مشارکت های مردمی، نهادها، سازمان‌ها در اجرای برنامه های فرهنگی اربعین سال گذشته به نحو احسن با حضور پرشور مردم برگزار شد و خدا را شکر مورد تایید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.

واگذاری ۸۰ درصد فعالیت‌های اربعین به مردم/ شاعران عاشورا و اربعین را روایت می‌کنند

راه اندازی گروه‌های «رصد»

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه برای بررسی و شناسایی چالش‌ها و مسایل مختلف اربعین گروهی را تحت عنوان گروه «رصد» از دو ماه پیش فعال کرده‌ایم، ادامه داد: این گروه در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین نیز با جدیدت بیشتر تمامی اقدامات و مسایل مختلف فرهنگی اربعین را رصد و شناسایی خواهد کرد.

احمدی اظهار داشت: گروه رصد با هدف بررسی و رفع چالش‌ها و مشکلات احتمالی در ایام اربعین به صورت حضوری و میدانی فعالیت کرده و همچنین اخبار فضای مجازی را رصد و به صورت روزانه ارائه گزارش خواهد کرد تا برخی مسایل احتمالی و قابل حل سریعا در همان محل رفع مشکل شود.

وی با بیان اینکه گروه رصد بررسی، جمع بندی و آسیب شناسی را برای بهترین راهکار ارائه خواهند داد، گفت: به عنوان مثال یکی از مسایلی که در اربعین سال گذشته با آن مواجه شدیم درخواست برادران عراقی برای بهره مندی فرزندانشان از مسایل سرگرمی-آموزشی مانند کودکان ایرانی در موکب‌های ایرانی به زبان عربی بود.

وی ادامه داد: در ایام برگزاری آیین ملکوتی اربعین حسینی همچنین نشست هایی با موضوعات فرهنگی با حضور صاحب نظران، کارشناسان و برخی مسئولان این عرصه برگزار می شود که در نهایت پس از جمع بندی، آسیب شناسی و ارائه راهکار در مراسم اربعین آینده نیز مورد بهره مندی قرار خواهد گرفت.

واگذاری ۸۰ درصد فعالیت‌های اربعین به مردم/ شاعران عاشورا و اربعین را روایت می‌کنند

روایت حماسه عاشورا، حضور شاعران در اربعین

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: هم اکنون با حضور برخی کارشناسان و مسئولان ایرانی و عراقی در خصوص مسایل فرهنگی در حال مذاکره و برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم از این حرکت بزرگ بین المللی در جهان اسلام هرچه بیشتر بهره مند شویم.

احمدی با بیان اینکه در خصوص بخش های روایتگری نیز در اربعین امسال با برادران عراقی اقدامات مشترکی را به انجام خواهیم رساند، گفت: با توجه به هماهنگی های لازم در خصوص مسایل فرهنگی برادران عراقی نیز روایتگری عاشورا را به انجام خواهند رساند.

وی با اشاره به اینکه برخی از شاعران معاصر نیز بخشی از مسایل و واقعیت های عاشورا را در قالب شعر برای زائران اربعین بیان خواهند کرد، افزود: با توجه به پیگیری و هماهنگی های به انجام رسیده برخی از شاعران معاصر در اربعین ارائه خدمت خواهند کرد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت های مردمی در دستور کار ستاد اربعین قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه اربعین در عراق برگزار می شود به دنبال افزایش مشارکت های مردمی برادران عراقی هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha