۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 760
کد خبر: 83428316
T T
۰ نفر

پروندهٔ خبری

دیده بان حقوق بشر بر مسوولیت دهلی در قبال تضمین امنیت کشمیر تاکید کرد

تهران- ایرنا- مدیر بخش جنوب آسیای سازمان دیده بان حقوق بشر ضمن ابراز نگرانی از نقض حقوق بشر در کشمیر، گفت، دولت هند مسوول تضمین امنیت در این منطقه و رعایت حقوق همه ساکنان آن، از جمله معترضان، است.

تارنمای دیده بان حقوق بشر با اشاره به بازداشت رهبران سیاسی کشمیر، اعمال محدودیت هایی بر رفت و آمد در این منطقه از سوی هند و اعلام دهلی مبنی بر لغو اختیارات ویژه و خودمختاری کشمیر، به نقل از "میناکشی گانگولی" افزود، دولت هند باید همه اقدامات لازم را برای تضمین خویشتنداری نیروهای امنیتی انجام دهد. این دولت با بازداشت رهبران سیاسی، منع برگزاری تجمعات و قطع اینترنت، شروع بدی را پایه گذاشت.

دولت هند با استناد به دلایل امنیتی، از هفته پیش ده ها هزار نیروی دیگر در منطقه کشمیر مستقر کرد و به گردشگران و زائران هندو دستور دارد جامو و کشمیر را ترک کنند.

تصمیم دولت برای لغو اختیارات و شرایط ویژه ای که طبق بند 370 قانون اساسی هند به منطقه کشمیر اعطا شد، محکومیت رهبران سیاسی کشمیر را به دنبال داشت.

گانگولی گفت، کشمیری ها دهه ها متحمل خشونت و نقض حقوق بشر هستند و از عدالت بی بهره اند. دولت هند باید پاسخگوی نقض حقوق این مردم در گذشته باشد و به جای سرکوب صدای مخالفان به اعتراضات آنها رسیدگی کند.

"آنتونیو گوترش"، دبیر کل سازمان ملل نیز گفت، تصمیم دولت هند برای لغو اختیارات ویژه کشمیر و سرکوب گسترده مردم این منطقه، خطرناک و اشتباه است. کشتار و خشونت صرفا باعث افزایش تنش دهلی و اسلام آباد خواهد شد.

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha