۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۰۴
کد خبر: 83427915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه مذاهب اسلامی بدنبال تربیت نیروی تقریبی است

بندرعباس- ایرنا- رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی علاوه بر صدور مدرک دانشگاهی، به دنبال تربیت و پرورش نیروی تقریبی برای جهان اسلام است.

حجت الاسلام محمدحسین مختاری روز سه شنبه در شانزدهمین نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان افزود: تنها راه مقابله با تکفیری‌ها و گسترش گروه های افراطی و نوظهور درجامعه اسلامی، وجود یک مرکز آکادمیک و علمی برای آشناسازی نسل جوان و تنویرافکارعمومی جامعه است.

وی بیان داشت: هم اکنون هشت شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در کشور فعال هستند و در سه استان دیگر نیز از جمله آذربایجان غربی و کرمان با نظارت وحمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این دانشگاه احداث شود.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی اظهارداشت: دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه هرمزگان نیز درفضای غیراستاندارد و اجاره ای فعالیت می‌کند که از امام جمعه بندرعباس خواستاریم باتوجه به ظرفیت استان برای تبدیل شدن به قطب علمی، تقریبی و فرهنگی و جذب دانشجو از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، این دانشگاه را درجهت دست یافتن به فضای آموزشی استاندارد یاری کنند.

مختاری ادامه داد: این دانشگاه (هرمزگان) مجوز جذب طلبه شیعه و اهل سنت را از وزارت علوم،تحقیقات و فناوری دریافت کرده و در صورتی که فضای آموزشی مناسبی اختصاص یابد دانشجویان می‌توانند ادامه تحصیل خود در سطح ۳ و ۴ را در فضای آکادمیکی و دانشگاهی انجام دهند.

امکان جذب دانشجو از کشورهای همسایه فراهم شود

نماینده ولی فقیه درهرمزگان خواستار راه اندازی واحد بین الملل دانشگاه مذاهب اسلامی درمنطقه آزاد شد و گفت: امکان جذب دانشجو از کشورهای همسایه در این دانشگاه فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: در سال‌های گذشته زمینه تربیت نیروهای علمی و نخبه فراوانی در زمینه تفکر تقریب مذاهب در دانشگاه مذاهب اسلامی این استان صورت گرفته که می طلبد باتوجه به ترکیب مذهبی (شیعه واهل سنت) استان توجه ویژه به این دانشگاه شود.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha