۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲
کد خبر: 82978974
T T
۰ نفر
600طلبه شیعه وسنی جذب دانشگاه مذاهب اسلامی می شوند

تهران – ایرنا – رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: با برگزاری آزمون اختصاصی جذب طلاب شیعه وسنی در سه مقطع كارشناسی، ارشد و دكترا، حدود 600 طلبه در قالب 14 رشته محل در این دانشگاه جذب می شوند.

حجت الاسلام محمد حسین مختاری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا به جزئیات برگزاری این آزمون اشاره كرد و گفت: علاوه بر حضور دانشجویان این دانشگاه در آزمون دانشگاه های سراسری در مقاطع كارشناسی، ارشد و دكترا، برای جذب طلاب شیعه و اهل سنت در استان های قم، كردستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز مجوز برگزاری آزمون اختصاصی صادر شده است.
مختاری گفت: پذیرش دانشجویان طلبه شیعه و سنی در استان های گلستان وبوشهر نیز به تازگی به آمار دیگر استان های برگزار كننده آزمون اختصاصی فوق اضافه شده است.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه خاطرنشان كرد:برای طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت كه فاقد مدرك سطح یك یا دو هستند امتیاز ویژه ای در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: این عده از طلاب درصورت موفقیت در آزمون جذب اختصاصی دانشگاه مذاهب اسلامی،می توانند با شركت در آزمون مجدد دانشگاه موفق به اخذ مدرك مورد تایید شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت شوند.

** امتیاز ویژه برای طلاب اهل سنت
به گفته رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ،طلاب اهل سنت همچنین در صورت قبولی در آزمون اختصاصی از شهریه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت كشور و شرایط خاص مزایای بورسیه این شورا بهره مند خواهند شد.
به گفته مختاری، طلاب تحت پوشش شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت مجاز به شركت در این آزمون مجدد هستند.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در عین حال یادآور شد: براساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با نظارت سازمان سنجش آموزش كشور از میان طلاب حوزه های علمیه شیعه و مدارس علوم دینی اهل سنت از طریق آزمون اختصاصی در سال تحصیلی 97 -98 در سه مقطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری دانشجو می پذیرد.

** جذب داوطلبان ورود به دانشگاه مذاهب در سه مقطع
مختاری با تشریح رشته‌ محل های آزمون جذب اختصاصی دانشگاه مذاهب اسلامی در سال تحصیلی 98-97 ، اظهاركرد: در مقطع كارشناسی: رشته های فقه و حقوق امامیه، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق حنفی، مقطع كارشناسی ارشد: رشته های فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی، فقه مقارن و حقوق خصوصی اسلامی، تاریخ اسلام، فقه مقارن و حقوق عمومی اسلامی و در مقطع دكتری رشته تاریخ اسلام آزمون برگزار می شود.
آزمون اختصاصی جذب طلاب در دانشگاه مذاهب اسلامی سال گذشته در 5 رشته محل برگزار شد كه امسال به 14 رشته محل افزایش یافته است.
فراهنگ ** 1355 ** 1701

سرخط اخبار علم و آموزش