۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۱۷
کد خبر: 83097132
T T
۰ نفر
تحصیل 12ملیت در دانشگاه مذاهب اسلامی

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: بیش از 120 دانشجو در یك سال و نیم اخیر با 12 ملیت مختلف در دانشگاه مذاهب اسلامی در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، «حجت الاسلام محمد حسین مختاری» روز دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به فعالیت های بین المللی دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی اظهار كرد: دانشگاه مذاهب با كشورهایی از جمله ایتالیا، افغانستان، آفریقای جنوبی، اندونزی، بلغارستان، اكوادور و لبنان همكاری هایی در زمینه مبادله دانشجو، اساتید، ارائه مقاله و یادگیری زبان دارد.
وی با بیان اینكه دانشگاه مذاهب اسلامی پیش از این 3 شعبه در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و كردستان احداث كرده بود ، ادامه داد: اكنون در نظر داریم دانشگاه هایی در استان های گلستان، آذربایجان غربی، گیلان و بوشهر با نظارت و حمایت وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری احداث شود.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: شعبه استان قم از بهمن ماه فعالیت خود را در مقاطع تحصیلات تكمیلی آغاز كرده است.
وی در بخش دیگری در این زمینه اظهار كرد: عضویت در مجمع مذاهب اسلامی جهان (IAUP)، انجمن مجازی جهان اسلام، اتحادیه ایران-عرب از جمله فعالیت هایی است كه باعث معرفی دانشگاه به جهان اسلام می شود.
مختاری ادامه داد: در یك سال و نیم اخیر 70 هیات خارجی در قالب دیپلماتیك، فرهنگی و سیاسی از دانشگاه بازدید كرده اند و تفاهم نامه هایی با این كشورها انعقاد شد.
وی همچنین گفت: دانشگاه RUDEN روسیه واحدی در این دانشگاه برای بررسی ترقیب مذاهب در نظر گرفته است و كنفرانسی با موضوع «دین و مقابله با خشونت» در این دانشگاه با همكاری كشور ایران برگزار می شود.
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: انتشار بیش از 16 عنوان كتاب و جذب هر ساله 10 هیات علمی این دانشگاه از دیگر فعالیت های این دانشگاه در یك سال و نیم اخیر است.
مختاری در بخش دیگری یادآور شد: در سال 96 واحد خواهران به صورت موثری فعالیت خود را آغاز كرد و در حال حاضر 118 دانشجوی دختر در دانشگاه جذب شده است.

** رسالت دانشگاه مذاهب ایجاد وحدت است
مختاری با اشاره به اینكه 24 سال از تاسیس دانشگاه مذاهب می گذرد اما هنوز اهداف آن محقق نشده است، گفت: دانشگاه مذاهب حاصل تدبیر رهبری است كه به شكل عالمانه ای به مسئله وحدت پرداخته است.
وی ادامه داد: ماموریت دانشگاه مذاهب ایجاد وحدت و اصلاح افكار مجامع بین المللی و جامعه در زمینه اسلام هراسی است.
مختاری با اشاره به نزدیك بودن هفته وحدت گفت: وحدت باید به صورت علمی در میان مردم جامعه نهادینه شود و عالمان و دانشگاهیان بسیار در این ماموریت نقش موثری دارند.
رییس دانشگاه مذاهب افزود: رسالت دانشگاهیان و صاحب نظران اتحاد و انسجام جهان اسلام است و این هدف در دانشگاه مذاهب اسلامی تجلی پیدا كرده است.
وی همچنین ادامه داد: اقتدار جامعه اسلامی زمانی ظهور پیدا می كند كه به صورت متحد و یكپارچه باشند و از مكتب حیات بخش قرآن تبعیت كنند با این وجود می توان با استكبار مبارزه كرد.
مختاری با اشاره به اینكه دانشگاه مذاهب در زمینه وحدت برنامه های علمی و فرهنگی زیادی دارد، تصریح كرد: كنفرانس وحدت اسلامی فرصتی برای ایجاد روابط همدلانه میان مسلمانان جهان است و نمایش اقتدار مسلمانان در برابر دشمنان، صهیونیست و جلوگیری از تكفیر است.

9465**1601**
۰ نفر