۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 83426091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظام برای رفع محرومیت‌های روستایی عزم جدی دارد

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۴۲
کد خبر: 83426091
نظام برای رفع محرومیت‌های روستایی عزم جدی دارد

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار با اذن رهبر معظم انقلاب از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی اختصاص یافت که نشان از عزم جدی نظام برای برچیده شدن محرومیت‌ها از مناطق مختلف کشور دارد.

محمد امید روز دوشنبه در بازدید از روستاهای کم برخوردار شهرستان درمیان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ تاکنون حدود هشت هزار میلیارد تومان پرداخت شده و ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز پیش‌بینی می‌کنیم امسال در اختیار استان‌ها قرار بگیرد.

وی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای توسعه زیرساخت‌های آب کشور نیز هشت میلیارد دلار اختصاص یافته است که سه سال است در حال هزینه شدن است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: در مجموع نظام نسبت به تامین زیرساخت‌ها از گذشته توجه داشته و دارد.

وی عنوان کرد: علاوه بر تامین زیرساخت‌های آب، گاز و راه در زمینه‌های آموزش و بهداشت نیز وضعیت کشور به نسبت خوب است و همه این آیتم‌ها در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، بیش از ۹۰ درصد و شاید ۱۰۰ درصد پوشش داده شده است.

امید یادآور شد: روستاهایی نیز وجود دارد که از این نعمت‌ها مقداری کم بهره هستند که رفع مشکلات این روستاها نیز در دستور کار قرار دارند.

وی یکی از اهداف معاونت توسعه روستایی کشور را سرکشی و توجه به مشکلات مناطق روستایی دانست و گفت: با توجه به جمعیت روستایی بالای خراسان جنوبی و پیگیری‌های استاندار، بازدید از روستاهای شهرستان مرزی درمیان در اولویت ما قرار گرفت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: همچنین در سفر به خراسان جنوبی از ظرفیت‌های اشتغال روستایی در منطقه نیز بازدید داشتیم.

وی با بیان اینکه شهرستان درمیان با توجه به مرزی بودن نیاز به توجه ویژه‌ای دارد اظهار داشت: در بازدیدی که از روستاهای درمیان داشتیم موضوعاتی از قبیل آب، راه و گاز عمده مشکلاتی بود که توسط مردم بیان شد.

امید عنوان کرد: علیرغم اعتبارات خوبی که از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها اختصاص اما باتوجه به خشکسالی‌های چندین ساله در خراسان جنوبی این مبلغ کفاف رفع مشکل آب این مناطق را نکرده است.

وی ادامه داد: با همکاری و مساعدت استاندار تلاش خواهیم کرد سرعت پروژه‌ها افزایش یابد تا بخشی از مشکل آب شرب مناطق روستایی استان حل و فصل شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور روز گذشته وارد استان خراسان جنوبی شد، شرکت در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد استان، بازدید از روستاهای کم برخوردار شهرستان مرزی درمیان و حضور در شورای اشتغال از جمله برنامه سفر وی به استان است.

شهرستان درمیان در فاصله ۱۰۵ کیلومتری شرق مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

 ۷۵۵۷* ۶۰۵۴

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها