۲ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85485342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشک پیرمرد لانویی در وصال و فراق شهید جمهور + فیلم

بیرجند - ایرنا - رئیس جمهور در دومین سفر استانی به خراسان جنوبی در دهستان "لانو" بخش دُرح شهرستان مرزی سربیشه حضور یافت و پیرمرد روستایی که در این دیدار با اشک شوق به استقبال آیت الله رئیسی رفت، در پی شنیدن خبر شهادت خادم ملت نیز اشک فراق از چشمانش جاری شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۲۴ و ۲۵ آذر سال ۱۴۰۱ به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت به خراسان جنوبی سفر کرد و در روز دوم این سفر صبح جمعه با بالگرد راهی سربیشه در مجاورت کشور افغانستان و ۶۶ کیلومتری مرکز استان شد.

رئیس جمهور شهید در این سفر که سرزده انجام شد با اهالی روستای "لانو" در نقطه صفر مرزی دیدار کرد.

دیدار صمیمانه و بی ریا که در تاریخ خراسان جنوبی به یادگار ماند و به واسطه حضور رئیس جمهور در منطقه محروم و دورافتاده تیتر یک خبرها شد و رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و شبکه‌های اجتماعی، میزبانی گرم‌ مرزنشینان از خادم ملت را به تصویر کشیدند و اشک شوق‌شان زبانزد خاص و عام شد.

اما در این دیدار اشک شوق پیرمرد روستای لانو و نحوه خوش آمدگویی آن به رئیس جمهور بیشتر قابل توجه و به یادمانی است، وقتی به رئیس جمهور گفت: در چنین موقعیتی که تشریف آوردین کسی گمان نمی‌کرد، ان شاءالله خداوند به تک تک قدم‌هایتان در آن دنیا خیر دهد.

کربلایی علی افزود: در چنین مرزی که نه آب و آبادی داریم، فکر نمی‌کردیم که شما بیایید و خداوند به شما عمر و ایمان دهد.

این پیرمرد در پی شنیدین خبر شهادت آیت الله رئیسی هم اشک فراق می‌ریزد و می‌گوید: خبر تلخی بود و همه ما در این روستا ناراحت و غمگین شدیم.

وی افزود: رئیسی هدیه‌ای بود که آن را از دست دادیم.

یوسف سلامی خبرنگار صدا و سیما که اکثر سفرهای استانی رئیس جمهور را همراهی می‌کرد نیز در برنامه تلویزیونی وقتی از خاطرات آیت‌ الله شهید رئیسی به خصوص سفر به روستای مرزی لانو سخن می‌گفت؛ بغضش ترکید و گفت: آقای رئیسی به نقطه صفر مرزی می‌رفت؛ به لانو در مرز خراسان جنوبی رفت و ساکن آنجا می‌گفت خدا رو شکر که رئیس جمهور رو می‌بینم.

وی افزود: رئیس جمهور رکورد دار سفر با بالگرد بود و جاهایی می‌رفت که خیلی افراد سال‌های پیش نرفته بودند.

سلامی اظهار کرد: زمان خداحافظی مردم با رئیس جمهور، من که خبرنگار بودم انرژی می‌گرفتم، چه برسد به رئیس جمهور که آن بالا بود.

خراسان جنوبی‌ها فردا پنجشنبه سوم خرداد در آخرین سفر استانی آیت الله رئیسی، با رئیس جمهور شهیدشان و نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری وداع خواهند کرد.

مردم این دیار اربعین سال گذشته که شهید جمهور سومین بار و اسفند ۱۴۰۲ چهارمین بار در دوران ریاست جمهوری به خراسان جنوبی آمد، هرگز گمان نمی‌کردند که دیدار بعدی با رییس دولت مردمی این گونه باشد.

شهرها و روستاهای خراسان جنوبی در سوگ شهدای خدمت، سیاه پوش شده و همه با قلب‌های داغدار آماده آخرین وداع تاریخی با خادم الرضا و خادم ملت هستند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر شهید جمهور پس از تشییع در شهرهای تبریز، قم و تهران، صبح پنجشنبه سوم خرداد برای تشییع و وداع مردم خراسان جنوبی به بیرجند و سپس به مشهد مقدس منتقل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌ جمهور، تعدادی از محافظین و کادر پروازی بالگرد نیز در این سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

آیت الله سید ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد است که مسئولیت‌هایی از جمله ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تولیت آستان قدس رضوی و نایب رئیسی مجلس خبرگان رهبری را در کارنامه داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha