۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۳:۲۸
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83420236
T T
۰ نفر
آمریکا مؤسسه بنیاد عربی وابسته به آل سعود را در واشنگتن بست

تهران- ایرنا- آمریکا دفتر مؤسسه بنیاد عربی متعلق به خاندان سعودی در واشنگتن، که نقش مهمی در لابی عربستان را در این کشور برعهده دارد، روز پنجشنبه بست.

به گزارش تارنمای میدل ایست آی، بنیاد عربی وابسته به آل سعود در واشنگتن به دلیل بالا گرفتن انتقادها در مورد افزایش نفوذ عربستان در سیاست های آمریکا بسته شد.

علی شهابی بنیانگذار اندیشکده با تأیید بسته شدن آن، گفت: اختلاف نظر میان اعضای این بنیاد باعث تعطیلی آن شد.

شهابی در پیامی توییتری بدون اشاره به منبع اصلی سازمان های تأمین کننده بودجه اندیشکده و دلیل اصلی نزاع میان اعضای آن، افزود: شورای اداری مؤسسه به علت اختلافات میان حامیان مالی آن تصمیم به بسته شدن بنیاد عربی گرفته است.

شهابی که پس از قتل خاشقچی به حمایت از اقدامات تروریستی عربستان متهم بود، در این پیام توییتری نوشت که هیچ تغییری در مواضع وی در حمایت از خاندان آل سعود به وجود نیامده است.

پس از قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه، گروهی از شرکت‌های لابی عربستان روند باج دهی به دولت آمریکا را در سال گذشته آغاز کردند و با گذشت یک سال از این پرونده، همچنان شرکت‌های سعودی به این روند ادامه می‌دهند.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، تلاش‌های عربستان از طریق لابی شرکت های بزرگ سرمایه‌گذاری برای اعمال نفوذ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در عدم پیگیری پرونده قتل خاشقچی ادامه پیدا کرده است.

واشنگتن پست در ادامه به دو شرکت تجاری مستقر در نیویورک و واشنگتن اشاره کرد که در ارتباط‌های خود توانسته اند ۱۹ میلیون دلار درآمد کسب کنند.

واشنگتن پست همچنین یادآور می‌شود به دلیل افزایش فشار جامعه بین الملل بر نقش عربستان در جنگ یمن و پرونده قتل خاشقچی، شاهزادگان سعودی نفوذ و حمایت خود از کپیتال هیل (ساختمان کنگره ایالات متحده آمریکا) را افزایش داده اند.

مرکز بنیاد عربی در سال ۲۰۱۷ با هدف پوشش مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی غرب آسیا به خصوص کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تأسیس شد و در اصل، وظیفه دفاع و لابی‌ برای دولت سعودی را بر عهده داشت.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha