۹ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۱۴
کد خبرنگار: 1646
کد خبر: 83419924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ صندوق خرد زنان عشایری در استان اردبیل فعال شد

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۱۴
کد خبر: 83419924
۹ صندوق خرد زنان عشایری در استان اردبیل فعال شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: امسال ۹ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری با عضویت ۲۱۸ نفر با هدف کمک به اشتغال زنان عشایری تاسیس شد.

معرفت آذری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۱۵ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در مناطق عشایر نشین استان با عضویت ۳۴۵ نفر از زنان عشایری در زمینه‌های صنایع دستی ، دامداری ، گیاهان دارویی ، پرورش بوقلمون ، مرغ بومی ، پرورش زنبور عسل و ساخت آلاچیق عشایری فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: اداره کل امور عشایر استان اردبیل در سال جاری تعداد ۱۰ صندوق را جهت دریافت تسهیلات کم‌بهره برای هر صندوق به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال به صندوق کارآفرینی امید معرفی و برای نماینده این صندوق‌ها افتتاح حساب شده تا مراحل دریافت تسهیلات انجام شود.

او هدف از تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایری را توانمندسازی آنها از طریق فراهم کردن زمینه مشارکت گروهی و تجهیز پس‌اندازهای خرد خانوارهای عشایری به منظور ایجاد خود اتکایی ، بهبود اقتصاد عشایر و اشتغال‌زایی ذکر کرد.

به گفته آذری ، همچنین در سال جاری طرح پرورش گوسفند داشتی برای زنان سرپرست خانوار عشایری اجرا و ۴۵ راس گوسفند و بره به پنج خانوار عشایری به صورت امانی تحویل داده شد.

عشایر استان اردبیل از ۴۵ طایفه مستقل تشکیل شده که در هزار و ۵۲۷ اوبا، ۵۲۷ قشلاق، ۲۳۷ ییلاق، هفت زیست بوم و ۵۱ سامانه زندگی می‌کنند.
در مقایسه با جمعیت عشایری کشور عشایر شاهسون اردبیل ۶.۵ درصد از جمعیت عشایر کشور را تشکیل می‌دهند و در قیاس با جمعیت استان اردبیل ۶ درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده‌اند.
عشایر استان اردبیل سالانه ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۴۳ هزار تن شیر، پنج هزار و ۴۰۰ تن پنیر و هزار و ۵۰۰ تن پشم و ۱۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع صنایع دستی تولید می‌کنند. برخی از عشایر عشایر استان به شغل باغبانی و کشاورزی نیز مشغول هستند ولی در مجموع تولیدات عشایر استان از لحاظ وزنی ۱۵۹ هزار تن و از لحاظ ریالی ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha