۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸
کد خبر: 83415612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه ۴۰ روستای قصرقند بر اثر بارندگی ها همچنان بسته است

چابهار- ایرنا- راه ارتباطی ۴۰ روستای قصرقند که بر اثر بارندگی‌ها و طغیان رودخانه کاجو از سه روز قبل بسته شده همچنان تا فروکش کردن آب بسته است و امدادرسانی به مردم با مشکل رو به رو شده و تنها بوسیله بالگرد امدادرسانی می شود.

به گزارش ایرنا، روستاهای محدوده رودخانه کاجو راه دسترسی مناسبی ندارند و مسیر جاده آنها از بستر رودخانه می گذرد و با کمترین بارندگی و جاری شدن سیلاب این جاده بسته می شود و خدمات رسانی تنها از طریق هوایی امکان‌پذیر است.

بارندگی‌های فصلی جنوب سیستان و بلوچستان معمولا شدید و مقطعی است و با هر بارندگی تلفن این روستاها نیز قطع و دسترسی به روستاییان سخت می شود به همین سبب ضروریست برای تکمیل پروژه راه و زیرساخت های تلفن و اینترنت آن چاره اندیشی اساسی انجام شود.

فرماندار قصرقند روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی ها راه ۴۰ روستای قصرقند در حاشیه ۲ طرف رودخانه کاجو در بالادست روستای هلنچکان و منطقه حمیری تا عزیزآباد را بسته و امدادرسانی را با مشکل روبهرو  کرده است.

رحیم بخش پاک اندیش با قدردانی از خدمات و اقدامات انجام شده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان قصرقند در چند روز اخیر بارندگیها و جاری شدن سیلاب، خاطرنشان کرد: به دلیل نبود راه زمینی با بالگرد جمعیت هلال احمر پنج مادر باردار از روستاهای کلوک و پادکوپ کاجو و حمیری به مراکز بهداشتی درمانی مرکز شهرستان انتقال یافته و از احتمال خطر مرگ نجات پیدا کردند.

وی بیان کرد: ۶ بیمار اورژانسی نیز بوسیله بالگرد و آمبولانس به مراکز بهداشتی درمانی انتقال یافتند که جا دارد از تلاش نیروهای امدادرسانی و بهداشت ودرمان تشکر و قدردانی شود.

فرماندار قصرقند توزیع هزار و ۳۰۰ بسته غذایی و ۱۰ تن آرد در روستاهای گرفتار سیل را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: قطعی برق و تلفن در این مناطق نیز با ارسال نیرو به وسیله موتورسیکلت و طی مسیر پیادروی مرتفع شده است.

پاک اندیش ادامه داد: چهار هزار قرص نان نیز توسط اداره صنعت معدن و تجارت تهیه و به این مناطق ارسال شده است و همه مسئولان در آماده باش برای خدمات رسانی به مردم سیل زده هستند.

وی گفت: برای برون رفت از این مشکلات بایستی در بازگشایی و احداث راه  دسترسی ۳۰ روستای بالا دست کاجو (بخش مرکزی) با جمعیتی بالغ بر پنج هزار و ۴۰۰ خانوار تسریع شود البته ساخت این جاده از چندی پیش شروع شده و تنها ۳۴ کیلومتر از آن باقیمانده که نیازمند تخصیص اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان است.

 پاک اندیش افزود: از آنجاییکه اعتبارات این مسیر از محل منابع استانی پیش بینی شده و اعتبارات استانی اندک است روند احداث آن طولانی شده و نیازمند تخصیص از محل اعتبارات ملی است باید مسئولان کشوری برای تکمیل راه روستاهای حاشیه رودخانه کاجو چاره اندیشی کنند.

وی با تاکید بر تسریع در ساخت پل حمیری که ۱۰ روستای پایین دست کاجو (بخش ساربوک) با هزار و ۵۰۰ خانوار پس از جاری شدن سیلاب رودخانه مسیر دسترسی آنها بسته می شود، خاطرنشان کرد: کار مطالعه پل مذکور به اتمام رسیده و نیازمند تسریع در تخصیص کامل اعتبارات و عملیات ساخت آن است.

وی تصریح کرد: تسریع در تکمیل و تجهیز تنها مرکز درمانی حوزه کاجو (دهیرک) و احداث پایگاه اورژانس جاده ای در کنار آن می تواند از دغدغه های انتقال بیماران در هنگام مواقع بحرانی و طغیان رودخانه بکاهد.

فرماندار قصرقند گفت: ۲ محور عزیز آباد و الهی آباد به مرکز شهرستان بازگشایی شده و پس از فروکش کردن سیلاب بقیه مسیرها نیز بازگشایی خواهند شد.

پاک اندیش تخصیص ماشین آلات راهداری شامل لودر، گریدر و کامیون برای بازگشایی راه ها و تجهیز اداره راه به ماشین آلات نو را خواستار شد و افزود: مسیرهای روستایی خاکی نیازمند بازگشایی و رگلاژ هستند و باید توجه ویژه به این شهرستان محروم در زمینه آسفالت راهها شود و نباید یک مسیر نظیر قصرقند به کاجو و قصرقند به تلنگ و چندوکان به پیرسهراب و کاجو به مته سنگ نیکشهر پس از گذشت چندین دهه فاقد راه آسفالته باشند.

به گزارش ایرنا قصرقند با جمعیت ۶۵ هزار نفر در ۵۷۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.

۳۰۴۳ **۶۰۸۱

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha