۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 1460
کد خبر: 83411037
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برخی فعالیت‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردکان غیرفعال شد

یزد - ایرنا - رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای الزهرا (س) شهرستان اردکان گفت: کارگاه حسابداری و رشته صنایع چرم این مرکز به علت نبود مربی غیرفعال شد.

وحیده نیکزاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مرکز در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و ۶ کارگاه فعال صنایع دستی، ۲ کارگاه طراحی دوخت و نیز فناوری اطلاعات، صنایع دستی و صنایع بافت دارد.

وی نبود فضای فیزیکی مناسب اداری، کمبود تجهیزات کارگاهی، نداشتن نمازخانه و سالن اجتماعات را از جمله کاستی‌های این مرکز ذکر کرد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردکان با بیان اینکه توسعه مهارت آموزی بانوان به توسعه و ایجاد مشاغل خانگی در شهرستان کمک کرده است، یادآور شد: از جمله بیشترین مشاغل کارآفرینی را می‌توان، رشته‌های مختلف خیاطی و شیرینی پزی نام برد.

نیکزاد اظهار کرد: به طور میانگین سالانه یک هزار کارآموز در این مرکز آموزش می‌بینند و در فصل تابستان و زمان اوقات فراغت ۲۱ دوره آموزشی برگزار می‌شود و ۳۰۰ نفر در این دوره‌ها شرکت می کنند.

همچنین نمایشگاهی به مناسبت هفته ملی مهارت با حضور رقیه کرمانیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان در مرکز یادشده گشایش یافت و آثاری در رشته‌های خمیرچینی، گلدوزی برزیلی، خیاطی، سفره آرایی، میزآرایی، کیف پارچه‌ای، قلاب بافی و بافتنی عرضه شده است.

این نمایشگاه از امروز تا ششم مرداد ماه جاری در ساعت اداری برای بازدید عموم دایر است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/ ۲۰۴۷

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha