۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷
کد خبر: 83410547
T T
۰ نفر
فاسد شدن یکهزار تن سیب درختی در دماوند صحت ندارد

تهران – ایرنا - مسئول نظارت و بازرسی صنعت و معدن شهرستان دماوند گفت: موضوع فاسد شدن یک هزار تن سیب درختی در یک سردخانه شهرستان دماوند صحت نداشته و اکنون این میزان سیب برای آبمیوه و کنسانتره و ارسال آن به کشورهای همسایه استفاده می شود.

علی یزدان پرست روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای نظارت بر بازار شب عید، حدود ۲۰۷۰ تن سیب درختی در یکی از سردخانه‌های دماوند توسط سازمان مرکزی تعاونی روستایی کشور بر مبنای استراتژی دولت برای تنظیم بازار نگهداری شد.

وی با بیان اینکه در طی ماه‌های اخیر توسط این تعاونی بخش عمده‌ای از سیب‌ها از این سردخانه جهت توزیع در بازار خارج شده است، افزود: در حال حاضر از این میزان سیب حدود یک هزار تن در سردخانه دپو شده که به دلیل اقتصادی نبودن این میزان سیب برای مسئول سردخانه و همچنین جهت جلوگیری از فاسد شدن آن در حال خارج نمودن از سردخانه برای آبمیوه و کنسانتره و ارسال به کشورهای همسایه و استان‌های هم جوار هستند.

یزدان پرست تاکید کرد: سیب‌های موجود در سردخانه کیفیت قبل را ندارد و در صورت عدم جابجایی سریع، قطعاً ارزش استفاده را از دست خواهد داد.

حسین اردلان، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: این میزان سیب جمع آوری شده در این سردخانه به اداره جهاد کشاورزی دماوند و حتی استان تهران مربوط نمی‌شود و با نظارت سازمان مرکزی تعاونی روستایی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر بی اطلاع بودن شهرستان از دپو این میزان سیب در این سردخانه، تصریح کرد: این ذخیره سازی بدون اطلاع جهاد کشاورزی شهرستان صورت گرفته است.

تهرام/۷۲۴۶//‏۶۱۳۹

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha