۱ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۲۷
کد خبر: 83408908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل راه ارتباطی بیش از هزار خانوار در حاشیه رودخانه کاجو را قطع کرد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیل در چند روز اخیر راه ارتباطی چندین روستای حاشیه رودخانه کاجو در جنوب این استان با بیش از هزار و ۳۰۰ خانوار را قطع کرد.

عبدالرحمان شهنوازی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتباط چندین روستا در حاشیه رودخانه کاجو در جنوب سیستان وبلوچستان به دلیل بارندگی های شدید در چهار روز اخیر به طور کامل قطع شده است.

گفته می شود ارتباط بیش از 30 روستای حاشیه رودخانه کاجو قطع است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: از زمان بروز حادثه خدمات رسانی به این روستاها مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: سبد غذایی بین هزار و ۳۰۰ خانوار روستاهای اطراف رودخانه کاجو امروز توسط بالگرد هلال احمر توزیع شد.

وی بیان کرد: هم اینک آب ناشی از بارندگی چند روز اخیر در منطقه در حال فروکش کردن است و امدادرسانی به سیل زدگان باجدیت دنبال می شود.

رودخانه کاجو از ارتفاعات شهرستان‌های قصرقند و نیکشهر سرچشمه گرفته و به شهرستان سرباز ادامه می یابد. 

تابستان پر بارش در سیستان و بلوچستان ادامه دارد

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی انتظار می‌رود بارش‌های همرفتی همچنان تا چهارشنبه هفته جاری در جنوب شرق و بخش‌هایی از نواحی نیمه جنوبی این استان ادامه یابد.

علی ملاشاهی اظهار داشت: بارش‌های مونسون تا امروز حدود ۹ شهرستان سیستان و بلوچستان را در برگرفته که در برخی نواحی سبب جریان یافتن رودخانه‌های محلی و سیلابی شدن برخی معابر شهرهای جنوب شرق و نیمه جنوبی این استان شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه این بارش‌ها در نتیجه جریانات شدید همرفتی و تشکیل ابرهای کومولی فرم است، انتظار بارش‌های رگباری، تندبادهای موقت، صاعقه و رعد و برق نیز وجود دارد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد رعدوبرق، صاعقه و احتمال جاری شدن سیلاب موقت از تردد و استقرار در مناطق مرتفع همچنین در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

۷۳۱۶**۳۲۱۳**6081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha