طرح تحول سلامت، همدان را قطب پزشکی کشور کرد

۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83406247
طرح تحول سلامت، همدان را قطب پزشکی کشور کرد

همدان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید این استان را به قطب پزشکی کشور تبدیل کرد.

مصطفی آزادبخت روز دوشنبه در آئین اختتامیه طرح ملی فشار خون بیان کرد: برنامه ها و فعالیت های شاخصی توسط دانشگاه علوم پزشکی بعد از اجرای طرح تحول سلامت صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: هم اینک دانشگاه علوم پزشکی همدان علاوه بر استان های مجاور به کشورهای همسایه نیز خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار داشت: یکی از اصلی ترین پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب، در حوزه بهداشت و درمان بوده است و در این حوزه به علت وجود نخبگان، شاهد پیشرفت های خوبی هستیم.

آزادبخت اضافه کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب و تاکید معظم له مبنی بر اینکه «بیماران جز رنج بیماری درد و دغدغه دیگری نداشته باشند» خوب عمل کرده است.

وی با بیان اینکه امنیت و سلامتی ۲ نعمت مجهول هستند گفت: اجرای طرح ملی پایش فشار خون یک کار جهادی بود که همدان در مولفه های تعیین شده در حوزه فشار خون، کارهای خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این آئین گفت: نخستین اولویت دانشگاه علوم پزشکی فرهنگسازی در حوزه سلامت و درمان با هدف کاهش بیماری ها است.

مهرداد نادری فر یادآوری کرد: پیشتر برای انجام کارهای درمانی محتاج پزشکان خارجی بودیم ولی هم اینک به برکت نظام جمهوری اسلامی درمان را به درون خانه ها برده و در خانه های مردم به آنها خدمات بهداشتی و درمانی می دهیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت های خوبی بعد از اجرای طرح تحول سلامت در تمامی ابعاد صورت گرفت اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان، در زمینه توسعه فیزیکی، ساختاری و استفاده از تجهیزات، پیشرفت چشمگیری داشته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: بازسازی و نوسازی ۵۰۰ هزار متر مربع کار عمرانی در چهار سال گذشته بی نظیر است در حالیکه عمرانی ترین دستگاه استان همدان نیز این میزان کارکرد نداشته اند.

بر اساس آمارهای اعلام شده، ۶۴۶ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال استان همدان معادل ۷۵.۶ درصد جمعیت این استان غربالگری فشار خون شدند.

۷۵۲۶/‏۲۰۹۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha