۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۹:۲۱
کد خبر: 83404144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ کیلومتر به طول شبکه فاضلاب هشترود اضافه می‌شود

مراغه - ایرنا - مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش ۱۲ کیلومتری شبکه فاضلاب شهر هشترود در سال گذشته اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده امسال نیز ۱۵ کیلومتر لوله‌گذاری جدید فاضلاب انجام می‌شود.

علیرضا ایمانلو روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهرستان هشترود گفت: ۸۵ درصد از خطوط انتقال اصلی شبکه فاضلاب داخل شهر هشترود در محله «گنجینه کتاب» کار شده و در صورت همراهی اهالی برای کشیدن خطوط فرعی شبکه، این محله آماده اتصال به شبکه فاضلاب شهری خواهد بود.

وی علت اصلی بوی بد فاضلاب در این محله را عدم لایروبی و ایجاد آب بندی دانست که توسط اهالی به منظور جمع‌آوری آب جهت آبیاری زمین‌های کشاورزی ایجاد شده است.

وی گفت: در سال‌جاری شبکه تصفیه خانه شهر نظرکهریزی نیز به بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی خواهد رسید و آب این شهر هیچ گونه مشکلی به لحاظ کیفیت نداشته و تمامی استانداردها در آن رعایت می‌شود.

فرماندار هشترود نیز در این نشست گفت: خوشبختانه در طی سال گذشته اقدامات مناسبی در زمینه مناسب‌سازی شبکه آب و فاضلاب شهرستان صورت گرفته که از جمله می‌توان به احداث ۱۲ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر هشترود، احداث تصفیه خانه شهر نظرکهریزی و لایروبی و ساماندهی مسیل شهر هشترود و ارتقا تصفیه خانه آب شرب هشترود اشاره کرد.

امین امینیان با بیان اینکه اقدامات انجام شده را کافی نمی‌دانیم اظهار داشت: هشترود از قدمت ۶۰ ساله در شهرستان شدن برخوردار است، لذا داشتن شبکه فاضلاب مدرن و تصفیه خانه شهری مناسب حق مردم می‌باشد و انتظار ما از شبکه آب و فاضلاب استان همراهی در راستای تکمیل شبکه آب و فاضلاب شهری است.

وی همچنین خواستار اهتمام بیشتر برای ایجاد، حفظ و نگهداری شبکه آب روستاها در راستای تأمین آب آشامیدنی سالم روستاییان شد و یادآوری کرد: در همین راستا ۱۱۰ میلیون تومان از کل اعتبار روستاهای فاقد دهیاری را که ۳۵۹ میلیون تومان می‌باشد، نسبت به ایجاد و نگهداری شبکه آب روستایی اختصاص داده‌ایم.

وی گفت: خوشبختانه در زمینه ایجاد تصفیه خانه مدرن شهر هشترود نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و در سال آتی این تصفیه خانه با ارزش ۵.۰۷ میلیون یورو به فراخوان خواهد رفت.

۷۴۸۶/‌۵۱۸

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها