۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 83403324
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واگذاری اسکله‌های خورشهاب و لاور ساحلی شتاب گیرد

بوشهر- ایرنا - استاندار بوشهر بر این باور است که با توجه به ظرفیت‎های توسعه‌ای اسکله‎های خور شهاب و لاور ساحلی واگذاری این ۲ اسکله به سازمان بنادر و دریانوردی باید شتاب گیرد.

عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست بررسی وضعیت اسکله‌های خورشهاب و لاور ساحلی شهرستان‌های تنگستان و دشتی افزود: باتوجه به پیگیری‌ها انتظار است امور مربوط به واگذاری اسکله‌های لاور ساحلی و بندرعامری به سازمان بنادر انجام شود و در این زمینه مدیریت ارشد استان نیز آماده هرگونه همکاری برای گرفتن مجوزهای مورد نیاز است.

وی بیان کرد: سازمان‌های متولی در کشور باید در عرصه توسعه بنادر و اسکله‌های استان بوشهر فعال‌تر و سرمایه گذاری کنند چرا که سرمایه گذاری در امور بندری و شیلاتی این استان سودآور بالایی دارد.

گراوند ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های موجود استان بوشهر شرایط خوب برای احداث اسکله‌های صادرات مواد معدنی بویژه در خورشهاب است که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.

وی افزود: در این زمینه انتظار می‌رود سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای ایجاد اسکله صادرات مواد معدنی در اسکله خورشهاب همکاری کند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: صادرات مواد معدنی از بندر بوشهر این موضوع نیازمند بازنگری است چراکه عقیده دارم بندر بوشهر باید مبدا صادرات کالاهای با ارزش بالاتر از مواد معدنی باشد.

وی گفت: توسعه این استان با دریا گره خورده و چنانچه به ظرفیت‌های دریا توجه نکنیم استان بوشهر از قافله بهره برداری از ظرفیت‌های ساحلی عقب می‌ماند.

گراوند ادامه داد: استان بوشهر با وجود بنادر متعدد نیازمند استفاده از این ظرفیت برای توسعه و اشتغال است و نباید طرح‌های حوزه دریا و بندر در استان با تأخیر مواجه شود.

وی افزود: دشتی و تنگستان ۲ شهرستان مهم استان در زمینه فعالیت‌های بندری و گمرکی هستند و باید در کنار ظرفیت‌های موجود در شهرستان عسلویه از ظرفیت دریا و اسکله در این ۲ شهرستان نیز بهره مند شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از چالش‌های شهرستان‌های دشتی و تنگستان، بیکاری است و باید ظرفیت‌های جدید اشتغال در این مناطق ایجاد شود.

سید کمال الدین شهریاری افزود: در این زمینه یکی از راهکارها ایجاد بنادر است که فرصت سرمایه گذاری و اشتغال را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: واگذاری اسکله خورشهاب به سازمان بنادر و دریانوردی با هدف سرمایه گذاری در این اسکله امکان سرمایه گذاری و اشتغال را فراهم و همچنین زمینه ساز ساماندهی صادرات مواد معدنی خواهد بود.

شهریاری در مورد اسکله لاور ساحلی نیز گفت: با توجه به نشست‌هایی که با مسئولان سازمان بنادر برگزار شده برای توسعه اسکله توسط سازمان بنادر مالکیت این اسکله باید به سازمان بنادر واگذار شود.

وی گفت: واگذار اسکله لاور ساحلی به سازمان بنادر و دریانوردی با هدف توسعه و ایجاد اشتغال و واگذاری اسکله خورشهاب با هدف ایجاد بندر صادرات مواد معدنی فرصت بسیار خوبی برای توسعه این مناطق و ایجاد اشتغال در استان است.

عضو هیات‌عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یکی از مأموریت‌های مهم سازمان بنادر توسعه سواحل است که می‌تواند کمک بسیار شایانی به اشتغال کند.

محمدرضا الله یار افزود: در این زمینه به دلیل اینکه مالکیت اسکله لاور ساحلی در اختیار شیلات است سازمان بنادر نمی‌تواند اقدامات توسعه‌ای را انجام داهد از این رو باید ابتدا زمینه واگذار آن فراهم شود.

وی تصریح کرد: در مورد اسکله خورشهاب نیز این اسکله به شیلات واگذار شده اما مانعی برای سرمایه گذاری با هدف صادرات مواد معدنی در این اسکله وجود ندارد.

الله یار اضافه کرد: سازمان بنادر برای همکاری با مدیران استان بوشهر با هدف توسعه اسکله خورشهاب و لاور ساحلی آمادگی کامل دارد.

وی یادآورشد: تحقق این مهم نیازمند واگذاری مالکیت اسکله به سازمان بنادر و سپس جذب سرمایه گذاران قوی و توانمند است.

۷۲۱۲/‏‬ ۶۰۴۵

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha