۲۸ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۲۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83402451
T T
۰ نفر
دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه ایران و مرکز مطالعات صلح پاکستان یادداشت تفاهم امضا کردند

اسلام آباد- ایرنا- دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مرکز مطالعات صلح، ثبات و توسعه پاکستان (CPSD) روز جمعه در شهر کراچی یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

این یادداشت تفاهم توسط «محمدکاظم سجادپور» رئیس مرکز آموزش و پژوهش های وزارت امور خارجه ایران و «عبدالله دادابای» رئیس مرکز مطالعات صلح، ثبات و توسعه پاکستان امضا شده است.

این مراسم در حضور «سیدمراد علی شاه» سروزیر ایالت سِند پاکستان و با حضور جمعی از کارشناسان برجسته دو کشور در حوزه سیاست خارجی و مسائل منطقه و بین المللی از جمله «احمد محمدی» سرکنسول ایران در کراچی برگزار شد.

بر اساس یادداشت تفاهم نامه امضا شده، طرفین در خصوص همکاری در زمینه انجام مطالعات مشترک و برگزاری سمینارها و کنفرانس هایی درخصوص موضوعات منطقه ای و سیاست خارجی و افزایش تماس میان اساتید دانشگاه ها، کارشناسان، محققان و سیاست سازان دو کشور توافق کردند.

سجادپور برای شرکت در سمیناری با عنوان "فرصت همکاری های ایران، پاکستان و ترکیه در سایه تحریم های آمریکا" به شهر کراچی سفر کرده است.

در اردیبهشت ماه سال جاری نیز کنفرانسی با موضوع مشابه سمینار یاد شده، با عنوان «همکاری‌های ترکیه، پاکستان و ایران» با حضور سفرا، دانشگاهیان، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویانی از کشورهای ترکیه، پاکستان و ایران به میزبانی آنکارا برگزار شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha