۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۱۲
کد خبر: 83401689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منافع مناطق مختلف شهر یزد در طرح تفضیلی رعایت شود

یزد - ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهرستان یزد با اشاره به رعایت حریم شهرها تاکید کرد: در طرح تفضیلی جامع مرکز استان باید منافع همه مناطق شهرها در نظر گرفته شود و با اینکه مدت زیادی است ف طرح تهیه شده است ولی شامل توسعه همه شهرهای تابعه نمی شود.

حمیدرضا قمی روز پنجشنبه در شورای شهرستان اظهار کرد: از اینکه طرح تفصیلی در منطقه‌ای پیشرفت لازم داشته باشد و در نقطه دیگر اقدامی نشده باشد نشان از ضعف مشاوره در ارائه طرح تفصیلی دارد که طرح یکسان دیده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: پساب عمده‌ترین مسائل مطرح شده در شورای شهرستان است که این موضوع به علت درخواست مردم شهرهای شاهدیه، زارچ و اهالی بلوار جمهوری در شورای شهرستان بارها مطرح شده است.

قمی با اشاره به اینکه هزینه دفع فاضلاب از مردم گرفته می‌شود، افزود: پساب فاضلاب باید در خود شهر هزینه شود و اگر قرار است، این آب از اکوسیستم شهر یزد خارج شود چرا مردم باید هزینه آن را بپردازند.

وی افزود: وزارت نیرو باید همکاری لازم را برای مشارکت بخش خصوصی انجام دهد تا در این زمینه به شهرداری‌ها کمک شود.

این نشست با حضور فرماندار، شهرداران و رئیسان شوراهای شهرهای یزد موضوع تخصیص تصفیه آب پساب و طرح جامع تفصیلی و حریم شهرهای شهرستان یزد برگزار شد.

محقق نشدن رعایت حریم شهرها، ساخت و سازهای حریم، اجرای طرح تفصیلی با هماهنگی شهرداری‌ها، تخصیص پساب به شهرداری‌های هر شهر از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

مقرر شد کمیته مشترکی فی مابین شهرداری‌ها و شوراهای شهرهای شهرستان یزد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد و با حضور مسئولان مربوطه هر یک از موضوعات جهت بازنگری و تسریع کار پیگیری شود.

۲۰۸۸ / ‏‬ ۲۰۴۷

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha