۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 1276
کد خبر: 83400350
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

توصیه‌های رئیس بیمارستان هلال‌احمر در مکه به زائران ایرانی سرزمین وحی

تهران - ایرنا - رئیس بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه مکرمه گفت: باتوجه به گرمای هوا در عربستان و تعریق بالای زائران و از دست رفتن آب بدن آنها، به منظور جلوگیری از گرمازدگی و ناراحتی های کلیوی زائران باید به میزان کافی آب بنوشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر مصطفی نادری روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: زائران با هدف جلوگیری از بیماری‌های تنفسی و سرماخوردگی از قرار گرفتن در معرض باد سرد و کولر خوداری کرده و از ماسک استفاده و به توصیه های بهداشتی پزشکان کاروان‌ها توجه کنند.

وی از زائران خواست در زمان شست‌وشوی مسجد الحرام از ماسک استفاده کنند تا از بیماری‌های تنفسی و حساسیت به محلول‌های ضدعفونی جلوگیری شود و پس از بازگشت از مسجدالحرام، بازار و دیگر اماکن عمومی دست‌های خود را به مدت حداقل ۳۰ ثانیه با محلول های شست‌وشو بشویند.

رئیس بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه مکرمه گفت: در موسم حج زائران باید بیشتر از آب استفاده کنند. حجم آب مورد نیاز هر فرد در روز حداقل یک و نیم لیتر است و بهتر است نوشابه و چای را به عنوان جایگزینی نوشیدن آب قرار ندهند.

نادری افزود: زائران برای خواندن نماز در مسجدالحرام باید از سجاده شخصی استفاده کنند و در صورتی که دچار علائم بیماری‌های تنفسی شدند حتماً از ماسک استفاده کرده و از دست دادن با دیگر زائران و هم اتاقی‌ها خودداری کنند و در صورت تداوم و تشدید علائم بیماری بعد از ۲۴ ساعت حتماً به پزشک مراجعه کنند.

امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. به جز ۲ بیمارستان مکه و مدینه، ۴ مجتمع درمانگاهی در مدینه و ۵ مجتمع درمانگاهی در مکه پیش بینی شده و ۱۳۰ مطب در محل اسکان زائران آماده ارائه خدمات است و یک بیمارستان صحرایی در منا و عرفات نیز خدمات ارائه خواهند داد.

۱۵ پزشک باتجربه و مسلط به زبان عربی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران در بیمارستان‌های مکه و مدینه مستقر هستند.

در حج تمتع امسال، ۲۰ درصد زائران دارای فشار خون، ۱۵ درصد مبتلا به دیابت و ۵ درصد هم بیماری قلبی و عروقی دارند.

تعداد زنان حج تمتع ۹۸ بیشتر از آقایان است و در حج امسال آمار سنی زائران ۵ سال افزایش یافته است. جوان‌ترین زائر یک کودک یک ساله و مسن‌ترین زائر ۱۰۷ ساله و اهل کردستان است.

میانگین سنی حجاج امسال ۵۵ سال است و حدود هشت هزار زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و هزار و ۸۰۰ نفر نیز بالای ۸۰ سال هستند و حدود ۱۵۰ نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha