۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 83400110
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میانگین زمان برای صدور مجوز سرمایه گذاری در قزوین ۲۰۰ روز است

قزوین – ایرنا - میانگین زمان لازم برای صدور مجوز سرمایه گذاری در قزوین ۲۰۰ روز است در حالیکه کشورهای پیشرفته ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت مجوزهای مورد نیاز را در این حوزه صادر می کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در آیین تقدیر از واحدهای صنعتی نمونه قزوین که با حضور محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برگزار شد، افزود: این زمان برای بررسی و صدور مجوزهای سرمایه گذاری غیرقابل قبول است و باید برای کاهش آن در فرایند رسیدگی دستگاه های اجرایی اقدام کرد.

سیده حمیده زرآبادی افزود: هم اینک واحدهای تولیدی با مشکلات متعددی روبه رو هستند که از جمله آنها ماندن طولانی مدت مواد اولیه در گمرک، مشکلات مالیاتی، نداشتن توجیه اقتصادی وام ها برای وام گیرندگان، مشکلات بیمه، طولانی شدن استعلامات دستگاه ها، فقدان هماهنگی بین دستگاه های موثر در چرخه تولید و … است.

وی افزود: امروزه تسهیلات پرداختی اصلاً توجیه اقتصادی ندارند و هرکس وام می گیرد نهایتاً در چرخه وام گیری دوباره قرار گرفته و به سود لازم نمی رسند چون این وام ها با سیاست گذاری صحیح و در جهت تولید نبوده اند.

زرآبادی اضافه کرد: این مشکلات به ویژه در حوزه شرکت های دانش بینان بیشتر است و باید با سیاست گذاری های خاص برای رفع این مشکلات در این حوزه تلاش کرد.

وی اضافه کرد: شهرک های صنعتی استان علیرغم همه ظرفیت ها در گروه ۲ کشور قرار دارند و درخواست داریم تا این رتبه ارتقا یابد چون سرمایه گذاران به دلیل موقعیت خاص استان تمایل به سرمایه گذاری در قزوین دارند.

زرآبادی افزود: باید در شرایط جنگ اقتصادی تولید کننده فقط دغدغه تولید را داشته باشد و اگر به این روز برسیم می توانیم ادعا کنیم که به عنوان مجری و ریل گذار وظیفه خود را به خوبی انجام داده و در کنار صنعت کاران قرار گرفته ایم.

در ادامه این مراسم از ۳۲ واحد نمونه تولیدی استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

استان قزوین حدود چهار هزار واحد تولیدی دارد.

۱۰ تیرماه به روز ملی صنعت و معدن نامگذاری شده است.
۶۱۰۱

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha