۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۹:۴۳
کد خبر: 83398266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الگوی تغذیه ای همدانی ها زیر ذره بین

۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۹:۴۳
کد خبر: 83398266
الگوی تغذیه ای همدانی ها زیر ذره بین

همدان- ایرنا- طرح بررسی الگوی مصرف مواد غذایی و وضعیت تغذیه ای خانوار و فرد از اول مرداد در استان همدان اجرا می شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این طرح با هدف تعیین الگوی غذایی مردم استان، تعیین امنیت غذایی و تغذیه‌ای خانوارها و تعیین میزان دریافت نمک، قندهای ساده و چربی‌های مورد استفاده در رژیم غذایی صورت می‌گیرد.

آرزو کاوه ئی افزود: در این طرح ۱۰۰ خانوار در ۲ مرحله به فاصله زمانی سه تا هفت روز مورد پرسشگری قرار می‌گیرند و اطلاعات مصرف اقلام غذایی در ۲۴ ساعت گذشته توسط افراد و خانوار از مصاحبه شوندگان جمع آوری می‌شود.

وی بیان کرد: وضعیت شیوع چاقی و اضافه وزن از دیگر اهداف این طرح است بنابراین پیش از اجرای آن در گام نخست وزن تمامی افراد خانوار بررسی و ثبت می‌شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، تعیین میزان مصرف مواد غذایی به صورت خالص، تعیین میانگین سرانه دریافت انرژی و درشت مغذی‌ها نظیر کربوهیدرات، پروتئین و چربی و ریز مغذی‌های مهم در خانوار سطح استان و تعیین سهم گروه‌های مختلف غذایی در تأمین انرژی درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها را از اهداف این طرح دانست.

کاوه ئی یادآوری کرد: طرح بررسی الگوی مصرف مواد غذایی و وضعیت تغذیه‌ای خانوار و فرد هر ۱۰ سال یکبار با هدف شناسایی عادات غذایی نامناسب و برنامه ریزی برای رفع آنها صورت می‌گیرد و امسال برای دومین نوبت است که در استان همدان اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: نتایج بررسی‌های صورت گرفته موید این است که میانگین دریافت نان، غلات و مواد قندی در همدان بیشتر از میانگین کشوری است.

۷۵۲۶/‏۲۰۸۷

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha