۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۴
کد خبر: 83396734
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب مرداد برگزار می‌شود

بندرعباس- ایرنا- جشنواره شکر گزاری انبه و یاسمین گل میناب در روزهای اول تا سوم مردادماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان میناب گفت: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های بخش باغداری، گل وگیاه این شهرستان هرسال برگزار می‌شود.

مسعودقاسمی روز سه شنبه درهمین زمینه افزود: شهرستان میناب با قدمت طولانی به عنوان قطب تولید انبه و یاسمین گل درسطح استان وکشور مطرح است.

شهرستان میناب با یک هزارو ۷۰۰ هکتار باغ انبه رتبه اول تولید این محصول در استان در اختیار دارد.

زمان برداشت میوه رسیده از باغ‌های انبه این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی، تیرماه تا نیمه شهریورماه ذکر شده است.
هر چند آمار دقیقی از تعداد واحدهای عمل آوری و فرآوری میوه نارس و حتی رسیده محصول برداشتی از باغ‌های انبه هرمزگان در دست نیست اما در ۲ دهه گذشته ترشی انبه این استان به یکی از برندهای شناخته شده در سطح ملی و حتی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان تبدیل شده است.

میزان تولید محصول انبه باغ‌های این استان را ۱۶ هزارتن در سال است که بیش از هفت هزارتن آن به صورت نارس برداشت و به بازار عرضه می‌شود.

خانواده‌ها و دهها مرکز فرآوری و عمل آوری صنعتی و سنتی با استفاده از میوه نارس انبه انواع ترشی، شوری، مربا، لواشک و سس تولید و به بازار عرضه می‌کنند.
برداشت انبه نارس از سطح ۲هزارو ۸۷۰ هکتار از باغ‌های انبه این استان از اواسط اردیبهشت آغاز شده وتاخردادماه پایان می‌یابد.
طعم، رنگ و سالم بودن میوه درختان انبه هرمزگان باعث شده که متقاضیان زیادی داشته باشد، بندرعباس، میناب و رودان به عنوان مهم‌ترین مناطق باغ‌های انبه در استان هرمزگان است.

۶۰۴۸/‏۷۱۹۴

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha