۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۹
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83395747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار آذربایجان غربی از احداث پردیس سینمایی استقبال کرد

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی از پیشنهاد ساخت پردیس سینمایی در استان استقبال و در این خصوص اعلام آمادگی کرد و گفت: باید زیرساخت های لازم برای فعالیت هنرمندان و تقویت اقتصاد هنر در استان فراهم شود.

محمدمهدی شهریاری عصر روز یکشنبه در دیدار با محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر فرهنگی در آذربایجان غربی، خواستار توجه ویژه به بخش فرهنگ و هنر و همچنین تقویت حوزه هنری استان شد.
وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه طی ‪ ال، اعتبارات ویژه‌ای به بخش فرهنگ و هنر استان تخصیص داده می‌شود که می‌تواند استان را به جایگاه واقعی خود در حوزه فرهنگ و هنر نزدیک کند.
محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری کشور نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه استاندار آذربایجان غربی از بخش فرهنگ و هنر گفت: ساخت پردیس سینمایی در استان علاوه بر اثرگذاری در اقتصاد هنر در جذب مخاطب و توسعه فعالیت‌های هنری نیز بسیار مؤثر خواهد بود.
در این دیدار مقرر شد تیم کارشناسی حوزه هنری کشور در آینده نزدیک جهت انجام کارهای مقدماتی ساخت پردیس سینمایی در آذربایجان غربی حضور یابند.

در حال حاضر تنها سه سالن سینما از ۱۲ سینمای تحت مدیریت حوزه هنری آذربایجان غربی فعال است که قدمت آنها به حدود ۶۰ سال پیش برمی گردد؛ وجود این تعداد اندک سینما برای ۱۷ شهرستان، لزوم احداث پردیس سینمایی را با تکیه بر توزیع عادلانه امکانات هنری در این استان نشان می دهد.
۹‪۹۱۸/‏۷۱۲۹

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha