۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۲۲:۳۶
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 83392525
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هفته چهارم کورس اسبدوانی بندرترکمن برگزار شد

۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۲۲:۳۶
کد خبر: 83392525
هفته چهارم کورس اسبدوانی بندرترکمن برگزار شد

گرگان - ایرنا - هفته چهارم رقابت‌های اسبدوانی تابستانه بندرترکمن در هفت دور هزار متری و با رقابت ۷۲ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

در دور اول، اسب‌های نژاد تروبرد بالای سه سال وارد دپار شدند که آرمین آق آتابای با اسب واویلا قهرمان شد و محمد خوجملی با اسب راکت من و بنیامین جرجانی با اسب جاهیل به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم اسب‌های نژاد دوخون Meiden بالای سه سال با هم رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب طلا زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و قهرمان شد؛ محمد خوجملی با اسب بهپا و پیمان قلر عطا با اسب هایدان سرخ دوم و سوم شدند.

رقابت دور سوم میان اسب‌های نژاد دوخون دو ساله Maiden برگزار شد که یعقوب انفاس با اسب بانوی اودک قهرمان شد و مقام های دوم و سوم به ترتیب طاهر گوگ نژاد با اسب بایدق کهری و علیرضا شامیر با اسب آی لانار کسب کردند.

در دور چهارم اسب‌های نژاد دوخون بالای سه سال با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادربا اسب طوفان سرخ موفق به کسب مقام اول شد و آرمین آق اتابای با اسب سیلورکلت و رامین قهرمانی با اسب آی تیک به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

در دور پنجم اسب‌های نژاد دوخون بالای سه سال وارد دپار شدند که آق اویلی بشگرد با اسب بلک هورس اولین نفر از خط پایان عبور کرد، قربان محمد اودک با اسب سردار بندر دوم شد و نادر صالح پور با اسب وروجک گمیشان مقام سوم را کسب کرد.

در دور ششم اسب‌های نژاد دوخون کلاس ۵ با یکدیگر کورس گذاشتند که امیر مختومی با اسب میلوا مقام اول این دور را کسب کرد، نورمحمد بهادر با اسب زیبای بندر و بنیامین جرجانی با اسب سریما عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

در دور هفتم اسب‌های نژاد دوخون medien وارد دپار شدند که محمد خوجملی با اسب آذولند مقام اول این دور را کسب کرد، قربان محمد اودک با اسب اوکیانا و پیمان قلرعطا با اسب تاوانورا عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

با وجود ثبت نام ۷۸ راس اسب برای مسابقات این هفته، ۶ اسب از سوی دامپزشک میدان از دور رقابتها کنار گذاشته شد.

در پایان رقابت های امروز ۹۳۸ میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان، مربیان و چابکسوران اسب‌های اول تا چهارم کورس‌های ۷ گانه تعلق گرفت.

مسابقات اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرها می‌کشاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha