۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۸:۲۳
کد خبر: 83390938
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهمترین هدف بهزیستی است

کرمان - ایرنا - به گفته رئیس بهزیستی شهرستان بردسیر، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش به جامعه در زمینه های مختلف هدف بهزیستی در این شهرستان است .

به گزارش ایرنا، محمدمهدی مسجدی شبانگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بهزیستی به خوبی نقش خود را در حوزه های مربوطه ایفا کرده اما یافتن راهکاری برای کاهش آسیبهای اجتماعی و کم کردن مراجعات به این سازمان مهم و قابل توجه است.

وی ۲ رسالت اصلی بهزیستی را پیشگیری و توانمندسازی دانست و اظهار داشت: چهار مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان بردسیر شامل یک کمپ ترک اعتیاد در نگار، ۲ مرکز دی.آی.سی (مرکز نگهداری معتادان پرخطر) بنامهای مهر و مشیز و یک سرپناه شبانه زنان در بردسیر وجود دارد و بطور متوسط سالانه ۱۰۰ میلیون تومان به این مراکز کمک مالی می شود.

وی در خصوص اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان کارآفرین و کارفرمایانی که مددجویان را استخدام می کنند پرداخت می شود و در این رابطه ۱۵ مددجو در کارگاهها به کار مشغول شده و ۹۰ نفر نیز مستقلاً ایجاد شغل کرده اند.

مسجدی از جلب کمکهای خیرین و مردم برای حمایت از بهزیستی ابراز رضایت کرد و گفت: اعتماد خیرین به این حوزه جذب شده و این مهم رضایت بخش است لذا درخواست کنونی بهزیستی مشارکت فکری و بسیج همگانی برای کاهش آسیبهاست.

وی به عملکرد حوزه امور اجتماعی بهزیستی شهرستان بردسیر اشاره و تصریح کرد: دفتر زنان، خانواده و کودکان در این حوزه فعال است و دفتر زنان، کمک به زنان سرپرست خانوار را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: دفتر کودکان بهزیستی بردسیر مجوز تاسیس ۱۸ مهدکودک شامل ۶ مهد شهری و ۱۲ مهد روستایی را در این شهرستان صادر کرده و بخشی از هزینه ها را بهزیستی پرداخت می کند.

رئیس بهزیستی شهرستان بردسیر از موازی کاری و تداخل صدور مجوزهای سازمانهای دیگر در این حوزه انتقاد کرد و گفت: بهزیستی متولی اصلی مهدهای کودک است و فرآیند صدور مجوز، کمک رسانی و نظارت بر عملکرد آنها وظیفه و تخصص این سازمان است و سازمانهایی که با نگاه اقتصادی به این حوزه ورود می کنند موجب بروز مشکل در کودکان می شوند.

وی گفت: دفتر آسیبهای اجتماعی و دفتر شبه خانواده هم اکنون ۸۵ کودک بدسرپرست را که در خانواده های جایگزین نگهداری می شوند، اداره و به امورشان رسیدگی می کند.

مسجدی تصریح کرد: ترجیح بهزیستی نگهداری کودکان در خانواده است و حتی الامکان از سپردن کودک به خوابگاهها پرهیز می شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست بهزیستی افزایش مراکز نگهداری کودکان نیست مگر در شرایط ناگزیر افزود: بزودی مرکز شبه خانواده برای نگهداری دختران هفت تا ۱۲ ساله در بردسیر راه اندازی می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بردسیر در تشریح فعالیتهای حوزه توانبخشی این اداره گفت: این حوزه که معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی را تحت پوشش قرار می دهد علاوه بر درمان و فیزیوتراپی، غربالگری عمومی مانند بینایی سنجی و شنوایی سنجی را نیز انجام می دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته صد در صد کودکان زیر سه سال شهرستان بردسیر شامل سه هزار و ۳۰۰ کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم، بینایی سنجی شدند و غربالگری شنوایی نیز بدو تولد برای نوزادان انجام می شود و والدین برای دریافت شناسنامه نوزاد، ملزم به ارائه گواهی شنوایی سنجی هستند.

وی در ادامه گفت: با پرداخت هزینه های بیمه، تعداد ۲۵۰ زن سرپرست خانوار از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شدند و به جمع مستمری بگیران تامین اجتماعی پیوستند.

مسجدی در ادامه گفت: مرکز اورژانس اجتماعی بردسیر در سال ۸۷ راه اندازی شد و شامل چهار بخش مداخله، خط ۱۲۳، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی است.

وی گفت: این مرکز در سطح ۲ قرار دارد بدین معنی که در ۲ شیفت صبح و عصر دایر است

۷۴۲۱‌/‏۳۰۲۹

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha