۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۰۹
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83388917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تنها ۵۲۰۰ شهروند آذربایجان‌غربی تحت پوشش آب و فاضلاب‌شهری نیستند

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب‌شهری آذربایجان‌غربی گفت: تنها پنج‌هزار و ۲۰۰ شهروند در استان تحت پوشش این شرکت نیستند که این افراد نیز در حاشیه شهرها قرار داشته و انشعاب غیرمجاز استفاده می‌کنند.

رسول اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۱۷ نفر مشترک آب شهری استان هستند و در تمام شهرهای آذربایجان‌غربی تاسیسات آبرسانی وجود دارد و انشعاب آب نیز برای تمام مشترکان این شهرها واگذار شده است.

وی ادامه داد: ۹۹.۸ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش شبکه توزیع آب شهری هستند که افراد باقی مانده در حاشیه شهرها سکونت داشته و از طریق انشعاب‌های غیرقانونی از نعمت آب شرب بهره مند هستند.

وی افزود: طرح ساماندهی انشعاب‌های غیرمجاز آب و فاضلاب در آذربایجان‌غربی اجرایی شده که هدف اصلی آن شناسایی مصارف غیرمجاز و درآمدهای مربوط به آب بها، کارمزد دفع فاضلاب و خسارات وارده بر شبکه و تاسیسات آب و فاضلاب بود، به طوری که در قالب این طرح، محلات هدف وانشعابات غیرمجاز شناسایی و بررسی های لازم به منظور ارائه خدمات آب به محلات هدف بررسی و انشعاب غیردائم برای محلات هدف دارای امکان قانونی و فنی انجام شد.

وی با بیان اینکه ۶۵.۲ درصد جمعیت شهری آذربایجان غری نیز در حال حاضر تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند، گفت: تاکنون ۳۷۱ هزار و ۶۵۹ فقره انشعاب در استان واگذار شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به جوان تر بودن ارائه خدمات در بخش فاضلاب، نسبت به بخش آبرسانی، یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۲۹۰ نفر زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

وی اضافه کرد: فقط ۱۳ شهر استان از تاسیسات فاضلاب و ۱۱ شهر نیز از انشعاب فاضلاب بهره مند هستند که تلاش برای بهره مندی سایر شهرهای استان از خدمات این بخش همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه آب شرب شهروندان از طریق چاه های فعال و چشمه های آب تامین می شود، افزود: با تغییرات اقلیمی و عوامل مختلف، برخی چاه های آب از چرخه مصرف خارج می شوند که برای جبران آن، نسبت به شناسایی منابع آب جدید که با استانداردهای ملی و جهانی مطابقت داشته باشد، اقدام می کنیم.

اکبری گفت: تعداد کل چاه های آب استان ۲۴۶ حلقه است که از این تعداد ۱۹۶ چاه فعال بوده و برای تامین آب شرب مورد استفاده قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: در این میان حجم کل مخازن استان ۴۱۴ هزار و ۷۲۰ مترمکعب بوده که از این میزان ۳۹۰ هزار و ۲۳۰ مترمکعب از مخازن در مدار بهره برداری هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری است که ظرفیت این تصفیه خانه ها ۳۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه و اجرای پروژه های مختلف به منظور نجات این دریاچه از خشک شدن، وظایفی به عهده شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گذاشته شده که در این راستا انتقال پساب مصرفی پس از تصفیه و بهینه سازی شدن، به دریاچه ارومیه سرریز می شود.

در حال حاضر حدود ۱۰۰ درصد جمعیت شهری آذربایجان‌غربی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری در حوزه آب و بیش از دو سوم این جمعیت نیز در حوزه جمع آوری فاضلاب تحت پوشش این شرکت قرار دارند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha