۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۱
کد خبرنگار: 1768
کد خبر: 83388871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه مذاهب اسلامی راهبرد تولید آثار پژوهشی را تدوین می کند

تهران- ایرنا- شورای تدوین و تعیین راهبردهای تولید آثار و متون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی به دنبال ارتقاء این دانشگاه در حوزه تولیدات علمی است.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه مذاهب اسلامی، معاون پژوهشی و فناوری این دانشگاه در اولین نشست شورای تدوین و تعیین راهبردهای تولید آثار و متون پژوهشی، در خصوص اهداف، اهمیت و ضرورت برگزاری این شورای راهبردی گفت: تولید آثار و متون پژوهشی فاخر اعم از کتاب، پایان‌نامه، رساله و درس نامه در چارچوب رسالت تقریبی یکی از مهمترین وظایف این دانشگاه و به‌ویژه معاونت پژوهشی است.

ندا ملکی اضافه کرد: در راستای تحقق این مأموریت، تصمیم به تشکیل شورای تدوین و تعیین راهبردهای تولید آثار و متون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی گرفته شد.

وی ادامه داد: این شورا، مجمعی متشکل از دانشمندان و فرهیختگان متخصص عرصه علوم انسانی و اسلامی و آشنا با رسالت تقریبی دانشگاه مذاهب اسلامی است تا در سلسله نشست‌های «راهبردهای» تولید آثار پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی را تدوین و تعیین کنند.

به گفته وی این راهبردها پژوهشگران را در نگارش آثار پژوهشی متناسب با رسالت دانشگاه راهنمایی می‌کنند.

ملکی افزود: منظور از آثار پژوهشی، تمامی تولیدات پژوهشی اعم از کتاب (تألیف و ترجمه)، طرح پژوهشی، رساله و پایان‌نامه و نگارش مقاله، درس نامه، برگزاری کارگاه و کرسی و میزگرد علمی تخصصی و مانند آن است.

وی خاطرنشان کرد: اطمینان داریم از لابه‌لای بیانات استادان و مناقشات احتمالی، قادر به استخراج راهبردها هستیم تا پس از ویرایش و تأیید نهایی، به آگاهی بخش‌های ذیربطِ دانشگاه و حتی بیش از آن به اطلاع پژوهشگران دغدغه‌مند بیرون از دانشگاه هم رسانده شود.

وی تصریح کرد: در برگزاری این نشست علمی، به دنبال پاسخگویی به این پرسش بنیادین هستیم که نظر به رسالت دانشگاه مذاهب اسلامی، از تولیدات پژوهشی چه انتظاری می‌رود؟ به عبارت دیگر، تولیدات پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی باید واجد چه ویژگی‌های باشند تا به تحقق رسالت آن کمک کنند؟

در ادامه این نشست هر یک از صاحبنظران مدعو در رابطه با راهبردها و در چارچوب دستورجلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند. در ادامه بر اساس دستورجلسه، هر یک از استادان به ارائه نظرات خود در کلیت موضوع پرداختند.

تدوین راهبردهای تولید آثار پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی در حوزه فقه مقارن - مطالعات مقارنه‌ای فقه (طرح پژوهشی، رساله، پایان‌نامه، کتاب، درس نامه و..)، تدوین راهبردهای تولید آثار پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی در حوزه علوم قرآن، حدیث و تاریخ با رویکرد مقارنه‌ای (طرح پژوهشی، رساله، پایان‌نامه، کتاب، درس نامه و..)، تدوین راهبردهای تولید آثار پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی در حوزه فلسفه، عرفان و کلام اسلامی با رویکرد مقارنه‌ای (طرح پژوهشی، رساله، پایان‌نامه، کتاب، درس نامه و..) از دیگر موضوعات مطرح در این نشست بود. /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha