۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۴۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83388400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۴۵ میلیارد ریال زکات در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می شود امسال ۱۴۵ میلیارد ریال زکات در استان توسط کشاورزان پرداخت شود.

مجید الهی راد روز سه شنبه در آئین نمادین جمع‌آوری زکات در خراسان شمالی با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۱۰۶ میلیارد ریال زکات در سال گذشته، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به بارندگی‌های مناسب و افزایش مردم بیشتر زکات پرداخت کنند.
وی بابیان اینکه زکات هر منطقه و روستا ویژه برای همان منطقه هزینه می‌شود، از مردم و کشاورزان خواست تا در پرداخت زکات و رفع محرومیت همکاری کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده برای محرومان و ۴۰ درصد صرف امور عام‌المنفعه ازجمله ساخت پروژه‌های عمرانی می‌شود.
الهی راد همچنین به همکاری دو هزار عامل زکات با دبیرخانه شورای زکات خراسان شمالی اشاره کرد و اظهار داشت: این نهاد در تلاش است برای تحقق پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص جمع‌آوری زکات از تمامی ظرفیت‌ها در راستای احیای این فریضه واجب الهی و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در بین کشاورزان و مردم استفاده کند.

به گزارش ایرنا از سطح ۳۰۰ هزار کشتزار استان ۱۴۶ هزار هکتار گندم کشت شده است.
در سال زراعی جاری انتظار تولید ۳۱۰ هزار تن گندم در استان را داریم که پیش بینی می‌شود تولید گندم در سال زراعی جاری در مقایسه با پارسال ۶۳ درصد رشد یافته و افزون بر ۲۵۹ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.
خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

هم اکنون ۳۳ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند.
این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۰۷/‌‬ ۶۰۴۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha