۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 83386003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح جامع در ۴۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: طرح جامع مصوب سازمان اوقاف و امور خیریه در بیش از ۴۰ بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور روز دوشنبه به مناسبت روز ملی تجلیل امامزادگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین بخش طرح جامع احداث تربت‌خانه، شبستان و سرویس بهداشتی است که بر اساس تیپ‌های مشخص برای تمام بقاع شاخص استان در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: سال ۹۶ در برنامه مصوب تعمیر و مرمت ۱۲ هزار متر مربع برای بقاع متبرکه استان پیش‌بینی شده بود که ۱۸ هزار متر مربع انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: سال ۹۷ نیز ۱۵ هزار متر مربع در برنامه مرمت و تعمیر پیش بینی شد که با همت خیران ۲۱ هزار و ۸۵۰ متر مربع انجام گرفت.

وی با بیان اینکه برای امسال نیز ۱۷ هزار متر مربع ساخت و ساز در بقاع متبرکه پیش‌بینی شده است بیان کرد: در طرح جامع مصوب تمام فضاهای لازم پیش‌بینی شده که بر اساس درآمد هر بقعه این طرح عملیاتی می‌شود.

بخشی پور یادآور شد: از آنجا که اکثر بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی کم‌درآمد هستند کمک‌های خیران و تسهیلات سازمان در اجرای پروژه‌ها کمک مؤثری بوده است.

وی افزود: سال ۹۷ حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات از سازمان اوقاف اخذ شد که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن به آستان مقدس شاه سلیمان علی (ع) و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن به امامزادگان فردوس برای اجرای طرح جامع اختصاص یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۲ میلیارد تومان نیز سال گذشته برای سایر بقاع متبرکه تسهیلات اخذ شده که اقساط آن از محل درآمد بقاع یا کمک‌های خیران و هیأت امنا پرداخت می‌شود.

وی از آمادگی ۷۴۹ سوئیت، زائرسرا و کانکس در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان برای پذیرایی از زائران خبر داد و افزود: از لحاظ بهداشتی و سرویس‌دهی منظم این مکان‌های اقامتی به صورت مستمر رصد می‌شوند.

بخشی‌پور گفت: امسال برای بزرگداشت روز ملی تجلیل از امامزادگان همایش استانی در امامزاده زید بن علی شهرستان طبس برگزار می‌شود و از خادمان و هیأت امنا امامزادگان تجلیل به عمل می‌آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در استان نیز اظهار داشت: هشت بقعه متبرکه استان میزبان خادمان رضوی هستند و جشن‌های دهه کرامت نیز در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

وی از وجود ۹۶ بقعه متبرکه در استان خبر داد و گفت: اکثر این بقاع متبرکه قبور مطهر امامزادگان عظیم‌الشان هستند اما برخی نیز به عنوان مجتمع فرهنگی مذهبی یا مسجد مکانی متبرک برای حضور زائران محسوب می‌شوند.

۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها