۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۵۳
کد خبر: 83385590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهرم بیشترین معافیت مالیاتی را دارد

شیراز-ایرنا-مناطق ویژه اقتصادی برای ایجاد جاذبه سرمایه گذاری معمولا معافیت هایی به سرمایه گذاران ارائه می‌دهند که از جمله آن معافیت های مالیاتی است ، جهرم در کنار چند منطقه ویژه‌ اقتصادی معدود کشور، بیشترین معافیت مالیات بر ارزش افزوده را به دلیل استقرار در منطقه کمتر برخوردار داراست.

پیام فخرو مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران شرایط و امتیازات سرمایه گذاری در این منطقه را تشریح کرد و افزود: معافیت مالیات بر درآمد از زمان شروع بهره‌برداری تاهفت سال یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی است که در مناطق کمتر برخوردار از جمله جهرم، به این مدت ۶ سال اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه جهرم در کمتر منطقه ویژه‌ای در کشور وجود دارد، اظهار کرد: مزایای بسیاری برای مناطق ویژه تعریف شده که از جمله آنها به معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده تا ۱۳ سال، نگهداری نامحدود کالای متروکه، ورود ماشین‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، معافیت پیمانکاران فعال از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده، امکان ورود کالا از خارج از سرزمین اصلی می‌توان اشاره کرد.

صدور مجوز ساخت و پایان کار سرمایه‌گذاری و تولیدی به صورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، خرده فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف مالیاتی ویژه است.

فخرو ادامه داد: قوانین کار در منطقه ویژه اقتصادی جهرم حامی تولیدکننده است و در بحث قانون کار و کارگر، برای صنعتگر قانون کارگر فصلی را تعریف کرده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران فعال است بیان کرد: با وجود این پشتوانه محکم و قوی بخش صادرات می‌تواند از منطقه ویژه اقتصادی جهرم انجام شود که یک فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاران است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم تأکید کرد: با وجود استقبال سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه، ما در شرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار گرفتیم و همچنان با آنان در ارتباط هستیم تا وقتی شرایط عادی شود دوباره به جهرم بازگردند.

فخرو بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی جهرم به دلیل نزدیکی به بندرعباس و بندر شهید رجایی بسیار مورد استقبال سرمایه‌گذاران خارجی واقع شده که همه آنان منتظر فراهم شدن شرایط و رفع تحریم‌ها هستند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم گفت: در فاز اول این منطقه ویژه حدود یک هزار میلیارد ریال هزینه شده است که احداث فازهای بعدی این منطقه هم به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: هزینه زمین در منطقه ویژه اقتصادی را به ازای هر متر ۸۵ هزار تومان است و حتی هزینه تمام شده برای ما بیش از این مقدار است اما با توجه به رایزنی‌ها با وزارت صمت توانسیم هزینه را پایین بیاوریم و آن را ۸۵ هزار تومان قیمت‌گذاری کنیم.

فخرو درباره سود حضور شرکت‌ها برای منطقه ویژه اقتصادی جهرم نیز گفت: درآمد منطقه از محل شارژ، نگهداری کالا و انبارداری شرکت‌های حاضر در منطقه پس از فعال‌شدن واحدها تأمین می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم با بیان اینکه ما مراجعان زیادی را برای احداث واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی جهرم داریم، افزود: به مراجعانی که قصد صادرات کالا ندارند اجازه سرمایه‌گذاری داده نمی‌شود و یکی از فرق‌های منطقه ویژه اقتصادی با شهرک‌های صنعتی در این موضوع است.

وی تصریح کرد: با حضور کارشناسان گمرک موفق به اخذ مجوز گمرک شدیم و طی دو هفته آینده گمرک منطقه ویژه اقتصادی جهرم مستقر خواهد شد.

فخرو همچنین گفت: فرصت و پتانسیلی که در منطقه ویژه اقتصادی جهرم پیش آمده در کمتر شهرستانی وجود دارد و با همت نماینده مردم جهرم در کنار پتروشیمی و فرودگاه جهرم یک بسته کامل اقتصادی و سرمایه‌گذاری آماده شده است.

منطقه ویژه اقتصادی جهرم که یکی از پنج منطقه ویژه مصوب در استان فارس است، در حاشیه بزرگراه شیراز به جهرم و در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری شهر جهرم واقع شده است. مطالعات جامع این منطقه ویژه در سال ۱۳۹۱ و با هدف گسترش حوزه صنعت و افزایش اشتغال در این منطقه آغاز شد.

این منطقه ویژه زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و با گرایش تجاری - صنعتی در قالب دو فاز راه‌اندازی خواهد شد.

فاز نخست آن در فضایی به وسعت حدود ۷۳ هکتار و فاز دوم آن در زمینی به مساحت حدود ۲۶۶ هکتار و در مجموع این منطقه ویژه اقتصادی در ۳۳۹ هکتار آماده بهره برداری خواهد شد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

منطقه ویژه اقتصادی، محدوده جغرافیایی مشخصی در مبادی ورودی یا در داخل کشور است که با هدف جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی و همچنین ایجاد عرصه فعالیت‌های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌شود.
۹۹۱۰/‏۶۱۱۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها