یک باند بزرگ جعل مدارک دانشگاهی در سطح کشور کشف شد

تهران- ایرنا- یک باند بزرگ جعل مدارک دانشگاهی در سطح کشور با تلاش حراست دانشگاه آزاد اسلامی و مراجع امنیتی و قضائی کشف و معدوم شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، حراست این دانشگاه با همکاری سازمان اطلاعات سپاه و ناجا و همچنین قوه قضاییه کشور یک باند جعل مدارک دانشگاهی و پایه در سطح کشور را کشف و خنثی کرد.

این فعالیت در پی رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی و تاکید رئیس هیات امنا و همچنین ریاست دانشگاه به منظور صیانت از حیثیت مرکز علمی و اعتبار مدارک دانشگاهی است.

براین اساس، حراست دانشگاه آزاد اسلامی موظف به رسیدگی و شناسایی باندهای جعل مدارک دانشگاهی شد.

در پی اقدامات پیگیر این مرکز، یک باند بزرگ جعل مدارک دانشگاهی شناسایی و با همکاری مراجع نام‌برده به ویژه دستگاه قضایی کشور، شبکه عاملین و تعدادی از متهمین نیز به همراه کلیه ادوات مجرمانه دستگیر و دفاتر متخلف پلمپ شد.

عاملین از سال ۱۳۸۵ به صورت حرفه‌ای و شبکه‌ای در سطح کشور فعالیت داشته‌اند و با راه اندازی دفاتر متعدد در استان‌های مختلف و سایت‌های جعلی استعلام مدارک دانشگاهی نسبت به صدور مدارک جعلی مهم در مقاطع متعدد تحصیلی در قبال دریافت هزینه تا ۱۰۰ میلیون تومان (برای هر مدرک) اعم از مدارک تحصیلی و… به‌منظور استفاده در داخل و خارج از کشور اقدام و در بسیاری از جوامع نیز سرمایه‌گذاری می‌کردند.

دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کنونی، همزمان با برگزاری آزمون سراسری به داوطلبان و خانواده‌ها تاکید کرد؛ با حفظ هوشیاری فریب تبلیغات دروغین و وعده‌های پوشالی موسسات و سایت‌های جعلی و افراد متخلف را نخورند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک برای بررسی و پیگیری با فوریت به مراجع ذیصلاح مراجعه کنند.

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha