۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 83380941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید وزیر جهاد کشاورزی  از طرح سرشاخه کاری گردو در تویسرکان

همدان- ایرنا- «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی امروز /پنجشنبه/ پس از ورود به تویسرکان از طرح سرشاخه کاری گردو در این شهرستان به عنوان آزمونه اجرای طرح در کشور بازید کرد.

فرماندار تویسرکان در این آئین به خبرنگار ایرنا گفت: طرح سرشاخه کاری باغات گردو برای نخستین بار در کشور از سال ۹۵ در این شهرستان آغاز شد که در گام اول، سرشاخه کاری ۳۰۰ هکتار از باغات گردوی تویسرکان انجام شد.

رسول حسینی با بیان اینکه تویسرکان آزمونه طرح سرشاخه کاری باغات گردوی کشور شده است اظهار داشت: طرح سرشاخه کاری گردو از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است که اجرای این طرح سبب مقاوم شدن درختان گردو در برابر سرما، برداشت چندبرابری محصول گردو و به نسبت افزایش درآمد عمومی کشاورزان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح سرشاخه کاری درختان گردو در سه هزار هکتار از باغات شهرستان در طول مدت پنج سال انجام می‌شود.

فرماندار تویسرکان افزود: بیش از ۱۴ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی در شهرستان فعالیت دارند.

گفتنی است تویسرکان با برخورداری از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ‌های گردو و تولید سالیانه حدود ۱۷ هزار تن از این محصول با مرغوبیت و کیفیتی در مقیاس جهانی، پایتخت گردوی ایران نام گرفته و اکنون می‌خواهد مرکز توزیع نهال گردو در کشور است.

شهرستان تویسرکان از سال ۹۵ با تصمیم وزارت جهاد کشاورزی به عنوان شهرستان آزمونه اصلاح باغ های گردو و سرشاخه‌کاری و پیوند این درختان در کشور برگزیده شده و بر این اساس مقرر شده تا سه هزار هکتار از مجموع پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ های گردوی شهرستان تویسرکان در بازه زمانی پنج ساله اصلاح شوند.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha