۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 83380835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت سمن‌ها برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به کار گرفته می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین کفت: ظرفیت سمن ها برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به کار گرفته می‌شود و در این راستا و به منظور تقویت بنیان‌های خانواده، حمایت از سمن‌های فعال در این حوزه در اولویت قرار دارد.

مریم بیدخام روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در جلسه هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد در سال گذشته برگزار شد به تشکل مردم نهاد نسیم عفاف و حجاب تا سقف اعتبار ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شد.

وی اظهار داشت: در همان جلسه به سمن‌های متعددی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به منظور تحکیم بنیان خانواده اعتبارات جداگانه ای تخصیص داده شد که از جمله آنها بنیان ازدواج، کانون فرهنگی عطر انسانیت و تعامل با حوزه علمیه به منظور استفاده از ظرفیت مبلغین حوزه جهت ترویج احکام اسلامی در سطح مدارس بود.

بیدخام در خصوص سمن‌های ملی که در استان خواستار فعالیت هستند، گفت: ما مجری قانون وزارت کشور هستیم و طبق قوانین، سمن‌های ملی برای فعالیت استانی بایستی از مبادی ذیربط مجوز فعالیت بگیرند، در همین راستا بنیاد عفاف و حجاب در خرداد ۹۸ موفق به کسب مجوز فعالیت در استان شد که در صورت ارائه طرح اعتباری برای نمایندگی این سمن در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه در طرح‌های ارائه شده از سوی سمن‌ها ۵ آسیب اجتماعی دارای اولویت مد نظر مقام معظم رهبری (طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی و مناطق بحرانی) مورد تاکید است، یادآور شد: اعتبار مشارکت‌های مردمی بر اساس ابلاغیه وزارت کشور با عناوین مشخص و با دریافت طرح‌ها در هیأت نظارت استان قابل طرح و تأیید است و دفتر اجتماعی به عنوان دبیر هیأت نظارت مجری مصوبات این هیأت خواهد بود.

وی اظهار داشت: اگرچه از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون اقدامات مناسبی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام شده است، اما همواره هجمه‌های فرهنگی دشمن نیز بسیار است.

وی به استفاده از ماهواره، فضای مجازی و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی توسط دشمن اشاره کرد و گفت: امروز همه زنان و دختران انقلاب با شبیخون فرهنگی روبرو هستند و بدون عزم همگانی و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نمی‌توان بر آن غلبه کرد.

بیدخام به استمرار کار فرهنگی اشاره کرد و گفت: برای اثرگذاری بیشتر در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید اقدامات ما مستمر بوده و با حضور گسترده نخبگان و اندیشه‌ها همراه باشد.

این مسئول همچنین تصریح کرد: برنامه‌هایی با محور موضوعات ایرانی - اسلامی و آموزش سبک مهارت‌های زندگی باید جایگزین برخوردهای تحکمی و قهریه قرار گیرد.

بیدخام به ابلاغ وظایف حوزه عفاف حجاب در ۱۴ دستگاه پرداخت و گفت: هر دستگاهی موظف است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده به تعهدات خودش عمل کنند تا در نظارت و بازرسی‌های سالانه مشکلی نداشته باشند.
۹۹۲۵*۶۰۱۲

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha