۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۴
کد خبر: 83376518
T T
۰ نفر
 سفیر ژاپن در کره جنوبی احضار شد

تهران - ایرنا - کره جنوبی در اعتراض به محدودیت های تجاری اعمال شده بر سئول توسط توکیو که روابط دو کشور را بیش از پیش با تنش مواجه می سازد، سفیر ژاپن را احضار کرد.

به گزارش آساهی شیمبون «سانگ یون-مو» وزیر اقتصاد، صنعت و انرژی کره جنوبی با اشاره به اینکه تصمیمات توکیو نقض آشکار قوانین است گفت که به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد.

دولت ژاپن روز دوشنبه ۱ جولای (۱۰ تیر) اعلام کرد که محدودیت های بیشتری بر صادرات مواد تولیدی نیمه رسانا به کره جنوبی اعمال خواهد کرد که این اقدام می‌تواند باعث وقفه در زنجیره تولید محصولات در آسیا شود.

دولت کره جنوبی برای بررسی این اقدام ژاپن، امروز یک جلسه اضطراری بلند پایه تشکیل داد. پیشتر وزیر خارجه کره جنوبی به قانونگذاران این کشور گفته بود که درصورت اعمال تحریم از سوی ژاپن، کره جنوبی تسلیم نمی شود و اقدامات تلافی جویانه را پیش خواهد گرفت.

محدودیت های اعمال شده توسط ژاپن به سه ماده شیمیایی مورد استفاده در تولید تراشه ها و گوشی های هوشمند اعمال می شود و معاملات بین شرکت ها را پیچیده تر می کند.

روابط میان این دو کشور از اکتبر سال ۲۰۱۸ زمانی که دادگاه عالی کره جنوبی شرکت "نیپون استیل اند سومیتومو متال" را به دلیل کار اجباری زمان جنگ جهانی دوم ملزم به پرداخت غراکت کرد، دچار تنش شد.

تجار و مقامات رسمی ژاپن با اشاره به اینکه این موضوع با معاهده سال ۱۹۶۵ حل و فصل شده و روابط سئول و توکیو بهبود یافت، این قانون را رد کردند اما دادگاه عالی کره دستور مصادره اموال شرکت های ژاپنی در کره جنوبی را صادر کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha