۳ آذر ۱۳۹۸، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83376156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادارات خراسان شمالی تکلیف ۳۰ قطعه زمین را مشخص کنند

بجنورد- ایرنا- معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: قراردادهای واگذاری ۳۰ قطعه زمین به ادارات دولتی استان، منجر به ساخت نشده است که باید تعیین تکلیف شود.

مجتبی ایران پناه روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تعیین تکلیف زمین های دولتی واگذار شده به ادارات، نشست های متعددی برگزار  و تک تک موارد بررسی شده است، مدیران دستگاه های اجرایی هم مکلف شده اند در مهلت ۲ یا سه ماهه، نسبت به انجام پیگیری ها و اعلام آن به اداره کل راه و شهرسازی اقدام کنند. 

وی افزود: یکی از علل اجرایی نشدن ساخت و ساز از سوی دستگاه های اداری، کمبود اعتبار است و در این زمینه، در نشست های مختلف که در کارگروه ذیل شورای حفظ حقوق بیت المال برگزار شد، مدیران مکلف شده اند که محل تامین اعتبار را به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کنند. 

ایران پناه خاطرنشان کرد: در صورتی که محل تامین اعتبار، منابع استانی است، مدیران باید موارد را با تایید سازمان برنامه و بودجه استان، اعلام کنند و در صورتی که محل تامین اعتبار ملی است باید پیگیری های لازم از وزارت خانه انجام شود.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه برخی ادارات حتی پروانه های ساخت را دریافت نکرده اند، گفت: این در حالی است که اجرای برخی پروژه هادر این زمین ها تا ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: در صورت اتمام مهلت مزبور، به ناچار برای فسخ قراردادها اقدام و زمین بازپس گرفته می شود.

اکنون یک هزار هکتار زمین در محدوده شهرهای استان و ۲۲ هزار هکتار در حریم شهرهای استان در اختیار راه و شهرسازی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha