۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۸
کد خبر: 83375575
T T
۰ نفر
آزمون سراسری برای نخستین بار در شهر پردیس برگزار می شود
کنکور سراسری در پردیس

تهران- ایرنا- رییس آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: امسال برای نخستین بار در شهر پردیس کنکور سراسری برگزار می شود.

مصطفی حسنوند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آمار بالای دانش آموزان و به منظور رفع مشکل حضور داوطلبان شهرستان پردیس در حوزه های امتحانی در تهران، آزمون سراسری در شهر پردیس برگزار خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از مساعدت سازمان سنجش و اداره کل آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: طی روزهای سیزدهم و چهاردهم تیرماه آزمون سراسری در رشته های ریاضیات، علوم انسانی، هنر، زبان‌های خارجی با حضور یک هزار و ۹۱ نفر شرکت کننده در محل دانشگاه آزاد اسلامی" حوزه دختران" و مدرسه ۱۲ فروردین شهر پردیس "حوزه پسران "برگزار می شود.

رییس آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: باجه رفع نواقص کارت ورودی آزمون داوطلبان در محل آموزش و پرورش شهر پردیس مستقر خواهد شد و همکاران ما پاسخگوی داوطلبان برای اصلاح و ویرایش اطلاعات کارت آزمون داوطلبان هستند.

۱۸ مدرسه دو شیفته در شهر بومهن داریم

حسنوند با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس شهرهای پردیس و بومهن اظهار داشت: در حال حاضر ۹۵ کد مدرسه با ۶۳ فضای فیزیکی فعال هستند، ۲۷ مدرسه دو شیفته در سراسر شهرستان موجود است که از این تعداد ۱۸ مدرسه دو شیفته با تراکم بالای دانش آموز در شهر بومهن هستند

وی با بیان اینکه ساخت ۴۰ مدرسه مشکل تراکم بالای دانش آموزان را برطرف می کند، اظهار داشت: ساخت مدارس در تعداد یاد شده کمبود فضای آموزشی موجود را برطرف می کند اما پس از بارگذاری کامل مسکن مهر پردیس برای دانش آموزان جدید فضای آموزشی پاسخگو نخواهد بود.

رییس آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: با مساعدت بنیاد برکت و با پی گیرهای امام جمعه دو مدرسه از سوی این بنیاد در مناطق پر تراکم شهر بومهن در حال ساخت است و ساخت مدرسه سوم توسط این بنیاد در دست اقدام است.

حسنوند گفت: شرکت عمران شهر جدید پردیس ساخت ۳ مدرسه در فاز ۸، دو مدرسه در فاز ۱۱، یک مدرسه در محله هسا واقع در فاز ۳ پردیس را در دست ساخت و اجرا دارد.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب مدارس در بخش جاجرود اظهار داشت: مدارس ما در سعید آباد و خسرو آباد بخش جاجرود به همت خیرین مدرسه ساز تک شیفت هستند در سال گذشته ۶ مدرسه توسط خیر مدرسه ساز در مناطق یاد شده افتتاح و به بهره برداری رسید.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس درباره ثبت نام و خرید کتاب درسی عنوان کرد: اجباری برای دریافت کتاب از مدارس نیست و توصیه می شود تا والدین کتابهای درسی به موقع ثبت نام کنند تا در سال تحصیلی با مشکل مواجه نشوند.

حسنوند از افتتاح زمین چمن اختصاصی آموزش و پرورش در هنرستان آفرینش و خانه تنیس در فاز ۲ شهر پردیس خبر داد و اظهار داشت: آموزش و پرورش پردیس مکان ورزش اختصاصی نداشت و طی روزهای آینده پروژه های ورزشی یاد شده توسط مسولین شهرستان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تعامل بین آموزش و پرورش با شهرداری های بومهن و پردیس و ناحیه مقاومت سپاه اظهار داشت: در راستای توافق انجام شده، اماکن ورزشی توسط دستگاه های یاد شده طی تعطیلات تابستان با شرایط مناسب در اختیار دانش آموزان شهرستان قرار خواهد گرفت.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

تهرام/۹۴۴۱/‌/‌۱۳۴۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha