عابدینی: ۲دلال پشت انتخاب نشدن سرمربی تیم پرسپولیس بودند

تهران- ایرنا- مدیرعامل اسبق سرخپوشان با بیان اینکه دلال ها تا سطح تغییر سرمربی در فوتبال ایران جلو آمده اند، گفت: تمام ماجرای انتخاب نشدن سرمربی تیم پرسپولیس به خاطر بازی ۲ دلال بود.

امیر عابدینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد سفر هیأت مدیره پرسپولیس به ترکیه برای انتخاب سرمربی و بازگشت دست خالی به کشور نیز خاطرنشان کرد: من واقعاً متاسف شدم که ۲ دلال همه این بازی‌ها را راه انداختند. این افراد کسانی بودند که بدون اطلاع از قوانین نقل و انتقال بازیکن، بازیکنان را هوایی می‌کردند و به خارج از کشور می‌فرستادند تا جیب خودشان را پر کنند. متأسفانه این افراد تا سطح تغییر و انتخاب مربی هم پیش رفته‌اند و همه این اتفاقات از پیش آنها آب می‌خورد.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با اشاره به چگونگی جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس گفت: به طور حتم در قرارداها مبانی و بندهایی وجود دارد که در آن بندها اختیاراتی به طرفین داده می‌شود و برانکو نیز براساس این بندها توانسته است از پرسپولیس جدا شود. ما از بندهایی که این اختیار را به او داده‌اند، اطلاعی نداریم اما در فضای کنونی و با قوانین و مقررات فیفا نمی‌شود خارج از قانون گامی برداشت.

وی افزود: برانکو موفقیت‌های زیادی را رقم زد و نامش باید در اخلاق، صمیمیت، کار تخصصی و فنی به نیکی یاد شود اما به هر حال او دیگر علاقه‌ای به ماندن در پرسپولیس نداشت.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس اعلام کرده برانکو سرمربی آنهاست و ممکن است از این مربی شکایت کند، گفت: وقتی قراردادی منعقد می‌شود باید طبق آن به تمام بندها و مبانی عمل کرد. پرسپولیس در پرداخت دستمزد برانکو بد قولی و تأخیر داشت. این موضوع باید دوستانه و در گفت و گوی طرفین حل می‌شد.

عابدینی ادامه داد: از سوی دیگر مدیران پرسپولیس می‌گویند برانکو قول ماندن به آنها داده اما ما می‌دانیم که در هر دادگاهی در فیفا، این پرسپولیس است که محکوم خواهد شد.

وی ادامه داد: البته این را هم باید بگوییم که برانکو برای دریافت دستمزد و مطالباتش صبوری زیادی کرد. برانکو به عنوان دستیار میروسلاو بلاژویچ به ایران آمد اما بتدریج پیشرفت کرد و حتی به سرمربی گری تیم ملی رسید.

برای انتخاب سرمربی باید صبور بود

عابدینی در مورد حضور گابریل کالدرون در ایران برای هدایت پرسپویس تصریح کرد: باید در زمینه انتخاب مربی صبور باشیم. ابتدا باید ببینیم که بضاعت ما چه قدر است و بعد از آن درباره مسائل دیگر صحبت کنیم. مربی خوب خارجی زیاد است و شاید در میان یک میلیون نفر باید دنبال یک مربی بگردیم و در همین سطح هم انتخاب خوب باید صورت بگیرد.

وی گفت: هر فردی به عنوان جایگزین برانکو به پرسپولیس بیاید، کار سختی پیش رو دارد زیرا که انتظار هواداران بالا رفته است. از سوی دیگر باید از هواداران نیز درخواست شود تا صبوری کنند تا پرسپولیس با مربی جدید هم روزهای خوبی را تجربه کند.

مدیرعامل اسبق سرخپوشان تصریح کرد: پرسپولیس به تنهایی پتانسیل درآمدزایی بالایی را دارد و فقط باید زمینه آن فراهم شود. الان یک تیم دسته چندمی در فوتبال حرفه‌ای دنیا هم برای خود تلویزیون دارد و از آن شبکه درآمد کسب می‌کند. چرا باید پرسپولیس از این گونه درآمدزایی و صدها روش دیگر محروم باشد؟

وی در مورد صحبت‌های ایرج عرب که مشکل اصلی را از دولتی بودن باشگاه دانسته، اظهار داشت: همه این مسائل را می‌دانند که چه مشکلاتی وجود دارد. اما وقتی استعفای رسمی مطرح نمی‌شود یعنی دوست دارند که فعالیت کنند. عرب پیش وزیر استعفا کرد، اگر کار سخت بود، چرا این استعفا رسمی نشد؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha