۴۵ هزار نیرو جذب آموزش و پرورش می شوند

تهران- ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: ۴۵ هزار نیرو از طریق کنکور سراسری و دانش آموخته سایر دانشگاه ها در سال جدید جذب می شوند.

به گزارش روز یکشنبه آموزش و پرورش، علی الهیار ترکمن گفت: آن دسته از پذیرفته شدگان کنکور سراسری نیز که قصد دارند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده و معلم شوند، باید پس از اعلام نتایج، نسبت به درج و انتخاب دانشگاه فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته اقدام کنند.

وی افزود: برای امسال ۲۵ هزار نفر مجوز دوره‌های چهار ساله دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری صادر شده است.

الهیار ترکمن درباره مجوز ماده ۲۸ نیز گفت: مجوز جذب از طریق ماده ۲۸ (فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها که متقاضی استخدام در آموزش و پرورش از طریق آزمون هستند)، کمتر از ۲۰ هزار نفر است. به عبارتی حدود ۱۲ هزار مجوز جدید داریم، ۲ هزار مجوز برای تأمین نیروی ویژه توسعه عدالت آموزشی صرفاً برای سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و بیش از چهار هزار مجوز استفاده نشده از سال‌های قبل داریم.

وی همچنین از تبدیل وضعیت ۱۰ تا ۱۲ هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی، معلمین حق‌التدریس و نیروهای پیش دبستانی از محل قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

۲۰ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته می‌شوند

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در ادامه جزئیات برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و میزان جذب نیرو در سال تحصیلی جدید را اعلام و اظهار کرد: مجوزهای جذب از طریق اساسنامه ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان (جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر پس از قبولی در آزمون استخدامی و گذراندن دوره‌های یک ساله صلاحیت حرفه‌ای معلمی) و نیز برای دوره‌های چهار ساله کارشناسی تربیت معلم صادر شده است.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند از طریق ماده ۲۸ وارد آموزش و پرورش شوند، می‌توانند در آزمون فراگیر و جامع سازمان اداری استخدامی شرکت کنند، از این رو باید منتظر اطلاعیه‌های استخدامی سازمان امور استخدامی باشند. به احتمال زیاد این آزمون مرداد ماه برگزار می‌شود./

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha