میز پاسخگویی امتحانات نهایی در شهر تهران مستقر شد

تهران-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: میز پاسخگویی امتحانات نهایی در ادارات آموزش و پرورش مناطق ۱۹ گانه شهر تهران و اداره کل پایتخت در راستای پاسخگویی به اولیاء و دانش‌آموزان مستقر شد.

به گزارش ایرنا از آموزش و پرورش شهر تهران؛ علیرضا کریمیان تاکید کرد: دانش آموزانی که موفق به دریافت کارت ورود به جلسه نشده اند، از طریق مدرسه محل تحصیل خود از آدرس حوزه آزمون خود مطلع خواهند شد.

وی افزود: این گروه از دانش آموزان صرفاً با ارائه شناسنامه و کارت ملی می توانند در جلسه آزمون حضور یابند.

کریمیان تاکید کرد: آن گروه از متقاضیان ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی که موفق به دریافت کارت ورود به جلسه نشده اند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش مناطق، از محل حوزه آزمون خود مطلع خواهند شد و با ارائه مدرک شناسایی معتبر و عکس دار در حوزه حضور می یابند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در راستای پاسخگویی شفاف و به موقع میز پاسخگویی امتحانات نهایی در ادارات آموزش و پرورش پایتخت و مستقر شده و آماده ارائه خدمت به مراجعه کنندگان است.

آزمون‌های نهایی خرداد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه از ۳۰ اردیبهشت آغاز می‌شود و با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری امسال، حساسیت این امتحانات را دوچندان می‌کند.

هرچند که آموزش و پرورش پیشتر اعلام کرده بود دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون‌های نهایی از ساعت ۲۲ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت برای دریافت کارت‌های ورود به جلسه امتحان اقدام کنند اما این فرایند به دلیل مشکلات فنی در سامانه امکان پذیر نشد و این موضوع منجر به نگرانی دانش آموزان و خانواده‌ها شده است.

در این راستا، محسن زارعی رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش روز جمعه ۲۸ اردیبهشت اعلام کرده بود که دانش آموزان برای شرکت در آزمون‌های نهایی نگران دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نباشند، اگر دانش‌آموزی نتواند کارت ورود به جلسه را دریافت کند، راه‌حل جایگزین برای احراز هویت پیش‌بینی شده است اما بسیاری از داوطلبان در تماس با ایرنا و اعلام در شبکه‌های مجازی از دریافت نکردن کارت ورود به جلسه و نگرانی‌ از محرومیت در امتحانات گفتند، دانش آموزان معتقدند که به جای تمرکز بر مطالعه، اکنون نگران حضور در جلسه امتحان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha