۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۰
کد خبرنگار: 786
کد خبر: 83373508
T T
۰ نفر
 کمبود نیروی انسانی و فضای فیزیکی از  مشکلات تشکیلات قضایی کیش است

کیش - ایرنا - امام جمعه کیش، محدودیت فضای فیزیکی، کمبود کادر قضایی و بتبع آن اطاله دادرسی را سه مشکل، حوزه قضایی در این جزیره عنوان و خواستار اقدام رئیس قوه قضائیه و مدیریت منطقه آزاد برای حل این مشکلات شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده در خطبه های نماز جمعه کیش با اشار ه به وضعیت نا مناسب فضای اداری حوزه قضایی کیش و ضعف امکانات، خواستار اقدام منطقه آزاد برای تکمیل ساختمان در حال احداث این دستگاه شد.

او یادآوری کرد: این طرح دوسال پیش کلنگ زنی اما به همان شکل رها شده لذا باتوجه به نیاز مردم لازم است که در اجرای طرح مذکور تسریع شود.

امام جمعه کیش در ادامه، کمبود کادر قضایی و در نتیجه تاخیر در بررسی پرونده را از دیگر مشکلات حوزه قضایی کیش عنوان کرد و از رئیس قوه قضائیه خواست تا نسبت تشکیلات قضایی این جزیره توجهی خاص داشته باشند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تجلیل از شخصیت دکتر بهشتی، گفت: شهید بهشتی به عنوان یکی از نخبگان جامعه ما؛ علاوه بر اجتهاد در علوم جدید نیز سرآمد بود.

امام جمعه کیش، مدیریت جهادی و انقلابی را از ویژگیهای ممتاز شهید بهشتی ذکر کرد و افزود: وی در تدوین قانون اساسی و تصویب جایگاه ولایت فقیه نقشی مهم و اثر گذار داشت.

**حل مشکلات و نوسازی مدارس کیش در دستور کار قرارگیرد**

امام جمعه کیش در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار رسیدگی و حل مشکلات آمورش و پروش بویژه نوسازی مدارس این جزیره شد.

وی افزود: اکثر مدارس این جزیره فرسوده و ناامن است و برخی سازه های آموزشی کیش از مدارس دور افتاده کشور نیز ضعیف تر و محرومتر است لذا از مسئولان امر نقاضا می شود بصورتی جدی برنامه نوسازی و باز سازی این مدارس را در دستور کار قرار دهند یا انجام این امور را مردم، خیران و اولیا بسپارند.

** اقدام اخیر ترامپ نابخردانه و دور از منطق و عقل است**

امام جمعه کیش در بخشی دیگر از سخنان خود اقدام اخیر ترامپ در تحریم رهبر معظم انقلاب و ۸ تن از سربازان میهن اسلامی را محکوم کرد و آنرا اقدامی غیر منطقی، غیر عقلانی، غیر قانونی و نابخردانه توصیف کرد.

وی با تشریح زندگی شفاف و ساده زیستی رهبر معظم انقلاب گفت: انها در تصوری غلط زندگی رهبران جمهوری اسلامی را با خود مقایسه می کنند که این تصوری باطل است و همه می دانند که زندگی رهبر جمهوری اسلامی ساده ترین زندگی است.

امام جمعه کیش در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) افزود: سیره عملی و زندگی عبادی، سیاسی، اقتصادی و خانوادگی آن حضرت سرشار از درسهایی بزرگ برای بشریت است که یکی از این فرازها زندگی افتصادی ایشان است.

حسن زاده افزود: آن حضرت علاوه بر سرآمدی در حوزه های مختلف در مباحث اقتصادی، به معنای واقعی فعال بودند و تلاش ایشان در تولید و کشاورزی یکی از الگوهای مورد نیاز برای پیشرفت جامعه ماست.

درپایان نماز جمعه این هفته، میز خدمت با حضور رئیس دادگستری کیش، دادستان و جمعی از قضات حوزه قضایی این جزیره تشکیل و وبیش از ۵۰ نفر مراجعه کنند خواسته ها و مشکلات خود را طرح کردند.

طبق بررسی به عمل آمده اکثریت مراجعات مردمی به میز خدمت مربوط به مسائل اقتصادی و مالی بود.

در حاشیه این میز خدمت علیرضا شنبه زاده رئیس دادگستری کیش در گفتگو با ایرنا تصریح کرد: اکثر مراجعات به میز خدمت امروز مربوط به پروندهایی دادرسی شده و مسائل مالی و اقتصادی و درخواست تسریع در امور بود.

وی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالرروز شهادت دکتر بهشتی و جمعی از یاران انقلاب اسلامی گفت: در حقیقت کار رسیدگی به پرونده های قضایی بدون حضور طرفین دعوا ممکن نیست با این حال مسائل و خواسته های مراجعه کنندگان به میز خدمت مطرح و برای بررسیهای بیشتر ثبت شد. ۱۳۳۹

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha